Obavijesti Video Pretražite Navigacija
zamrznuti brzinomjeri

Crne kutije otkrile moguće uzroke pada zrakoplova kraj Moskve

Dio aviona koji se srušio u Rusiji (Screenshot: Reuters)
Dio aviona koji se srušio u Rusiji (Screenshot: Reuters)
Dva dana nakon nesreće ruskog Antonova blizu Moskve, crne kutije iz zrakoplova progovorile su u utorak, otkrivajući da su se možda zamrznuli brzinomjeri Pitot koji su se spominjali i kao uzročnik nesreće na letu Rio-Pariz 2009. kada su zbunili pilote.

Putnički zrakoplov, dvomotorac An-148 kompanije Saratov Airlines, srušio se u nedjelju blizu Moskve nedugo nakon polijetanja iz zračne luke Domodjedova za Orsk na Uralu.

Pročitajte i ovo Legija Sloboda Rusiji Cezar ima poruku za cara Zapovjednik ruskih legionara koji napadaju Rusiju: "Idemo u rat, umarširat ćemo u Moskvu!" Vladimir Zelenski Grade obrambene strukture Vladimir Zelenski upozorava na veliku rusku ofenzivu: "Znam kada će napasti"

Poginulo je 65 putnika i šest članova posade.

Pošto su pronađene u debelom sloju snijega, crne kutije su počele davati prve informacije istražiteljima Međuvladina odbora za zrakoplovstvo (MAK).

Uređaj na kojemu je snimljena komunikacija još se treba dešifrirati, a uređaj s tehničkim podatcima o letu pokazuje "netočne podatke o brzini leta (...) koji su očito povezani sa zamrzavanjem Pitot-cijevi čiji je sustav grijanja bio ugašen", piše u priopćenju MAK-a.

Te sonde omogućuju pilotima da prate brzinu letjelice, što je presudno za njezinu ravnotežu u letu.

Ako su te sonde prekrivene ledom ili prljavštinom, pilot može dobiti netočne podatke o brzini, što može prouzročiti pad zrakoplova ako leti presporo, ili pak njegovu deformaciju ako leti prebrzo.

Te su se sonde spominjale kao uzrok pada Airbusa A330 kompanije Air Francea na letu Pariz-Rio koji je 1. lipnja 2009. pao u Atlantski ocean s 228 putnika i članova posade.

U slučaju An-148 Saratov Airlinesa, snimač leta pokazuje sve veće razlike u brzini koju su mjerili različiti senzori u nekoliko minuta leta.

Te su proturječne informacije navele pilote da isključe automatsku navigaciju i prebace se na ručni način rada, na visini oko 2.000 metara. No 34 sekunde poslije, jedna je sonda pokazivala brzinu od 0 km/h, a druga više od 540 km/h. Letjelica je tada počela padati.

MAK u priopćenju ne navodi je li posada pristupila odmrzavanju krila i dodaje da nastavlja analizu crne kutije.

Potraga za ostatcima zrakoplova i tijelima u kojoj sudjeluje oko tisuću ljudi, nastavlja se i mogla bi potrajati "tjedan dana", rekao je u ponedjeljak ministar prometa Maksim Sokolov.

Većina putnika bila je iz Orenburga, a među njima je bilo troje stranaca, među kojima švicarski državljanin. (Hina)

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene