Bokokotorski zaljev u Crnoj Gori postao je veliko pristanište za superjahte. Crna Gora, iako nema veliku obalu, oživljava svoju pomorsku povijest i to na način da razvojem marina nastoji privući strane investitore te bogate jahtaše, piše Financial Times.
Pročitajte i ovo
specijalci na terenu
Cijeli kraj strepi od okrutnog ubojice, policajci čuvaju kuće: "Opasan je, a šume su njegov prirodni zaklon…“
burno od lipnja
Premijer Crne Gore tvrdi da želi popraviti odnose s Hrvatskom: "Mi smo mlada generacija..."
Procjenjuje se da će inozemna ulaganja u Boku Kotorsku u idućih pet godina iznositi čak 2,5 milijarde eura.! Crnogorska je vlada, u cilju privlačenja svjetske jahtaške elite te stranih ulagača, srezala PDV na pomorske uluge sa 19 na 7 posto.
Investitorima se nudi sve što se može. Primjerice, u tijeku je natječaj za uređenje starog brodogradilišta u Bijeloj, a talijanski i nizozemski investitori najavljuju ulaganje od minimalno 15 milijuna eura. Brodogradilište će pružati usluge popravka jahti te opremanja.
Sa strategijom privlačenja bogatih posjetitelja i ulagača Crna Gora je počela odmah nakon proglašenja neovisnosti, 2006. godine, kada je bivša pomorska baza u Tivtu prodana kanadskom milijarderu Peteru Munku. On je tamo izgradio marinu Porto Montenegro, ali sa stanovima te prostorima za najam i slobodno vrijeme. Otvorena je 2009. godine. Ove godine bit će otvoren i Regent hotel, što će biti prvi internacionalni hotelski brend u zaljevu.
Do danas je Munkov konzorcij prodao 130 apartmana u venecijanskom stilu, a investitorima se rizik isplatio jer je u četiri godine vrijednost njihove imovine narasla za 60 do 70 posto. Primjerice, 48 apartmana u novom objektu Ksenija, koji će biti u potpunosti završen idućeg ljeta, prodaju se jako dobro iako nisu nimalo jeftini. Cijena jednosobnog od 77 kvadratnih metara je 368 tisuća eura. Rusi čine 40 posto kupaca.
Crna Gora želi polovicu Prevlake
Marina Porto Montenegro nudi posjetiteljima internacionalne brendove butika i restorana, sportske sadržaje uključujući 64-metarski bazen, a ima čak i međunaorodnu školu Knightsbridge. Jasno je da je s izgradnjom marine narasla cijena i nekretnina u okolici. Porto Montenegro pozicionirala se kao jedna od najvećih marina u Europi.
Sardinija skuplja 245 posto
'Možemo prihvatiti i najveću mega-jahtu', kaže direktor marine Tony Browne koji je nedavno sklopio ugovor sa kraljevskom obitelji iz Saudijske Arabije za tri jahte od 125 metara iz njihove Zlatne flote.
Usluge koje marina pruža su od uobičajenih poput čišćenja i prodavanja vinjeta do dostave pizze na brod. Cijene su, međutim, iste kao u sjevernom Jadranu i još uvijek niže od onih na Mediteranu. Tony Browne tvrdi kako bi sidrenje 25-metarske jahte u Porto Cervu u Sardiniji koštalo 245 posto više nego u Portu Montenegru.
Isto tako, jahtaši u Crnoj Gori mogu kupiti gorivo bez carine, što predstavlja uštedu od oko 40 posto, ali pod uvjetom da je jahta koja je pod stranom zastavom privremeno napusti crnogorske vode u roku od 24 sata od točenja goriva.
Na tragu uspjeha marine Porto Montenegro, u pripremi je još jedan veliki projekt koji financiraju Azmont Investemans. Smješten je na drugoj strani Bokokotorskog zaljeva, u blizini Herceg Novog. Na površini od 25 hektara bit će smještena marina koja će moći prihvatiti jahte duge do 250 metara, a gradit će se i 100 apartmana te 40 vila. Projekt bi trebao biti zavšeno do 2016. godine.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook