Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Cijene u Bosni i Hercegovini bilježe dramatični rast u proteklim jesenskim mjesecima, potvrdili su podaci koje je objavila Agencija za statistiku BiH.


Ravnatelj agencije Zdenko Milinović izjavio je kako su prema prikupljenim podacima od srpnja do listopada drastično poskupjeli neki od osnovnih prehrambenih proizvoda.

Vezani članci Slika nije dostupna VIDEO: 'Volio bi da ti otkaže srce, a FTV nek se j...' Slika nije dostupna Amerika strahuje od rata u BiH?

Maslac je tako poskupio za rekordnih 56,5 posto, jestivo ulje za 33,7 posto a kruh za 8,31 posto.

Milinović je upozorio kako je u odnosu na 2005. godinu kada je Agencija za statistiku BiH i počela prikupljati ove informacije rast cijena još veći pa je tako maslac skuplji za više od 90 posto, a ulje za 51 posto.

Samo u listopadu ove godine ove dvije namirnice bilježe rast cijena u odnosu na rujan za gotovo 17 odnosno za 10 posto. 

>> Zbog straha od rata građani BiH masovno kupuju namirnice?!

Prema dostupnim podacima, godišnja inflacija u BiH u listopadu je bila na razini od 3 posto. Stopa inflacije u listopadu u odnosu na rujan bila je 2,1 posto što je još uvijek u granicama inflacije u zemljama Europske unije od 2,2 posto.

Najnoviji podaci Agencije za statistiku BiH nisu obuhvatili val
poskupljenja koji je tu zemlju zapljusnuo u prva tri tjedna studenog kada je eskalirala i politička kriza u toj zemlji.

Prema podacima koje je iznio Mesud Lakota, predsjednik Udruženja potrošača BiH, u tom su razdoblju brašno i mlijeko poskupjeli u prosjeku za po 30 posto.

Prosječna potrošačka košara za četveročlanu obitelj u BiH sada stoji 1290 konvertibilnih maraka (oko 650 eura). Prosječna neto plaća u BiH u listopadu iznosila je 650 KM (375 eura).

Mediji u BiH prenose kako je u proteklim danima uslijedila prava navala kupaca na trgovine koji masovno kupuju proizvode poput ulja i brašna.

U brojnim trgovinama tih proizvoda, posebice ulja, gotovo i nema no unatoč sličnosti sa stanjem kakvo je vladalo uoči početka rata u BiH 1992. godine većina kupaca tvrdi kako ne stvara zalihe zbog straha od novih sukoba nego zbog sigurnih novih poskupljenja.