Stručnjaci u ekstazi

Specifičan je i čudan: "Asteroid koji je nedavno prošao pored Zemlje mogla bi biti letjelica izvanzemaljaca"

Asteroid Oumuamua (Foto: AFP)
Asteroid Oumuamua (Foto: AFP) Foto: Afp
Veliki svemirski objekt Oumuamua koji je nedavno prošao pored Zemlje, a za koji su znanstvenici prvotno mislili da je asteroid, mogao bi biti svemirski brod vanzemaljaca, tvrde sada stručnjaci.

Znanstvenici su prvotno smatrali kako je svemirski objekt u obliku cigarete u stvari neobičan asteroid. Riječ je o prvom takvom posjetitelju iz druge galaksije u naš Sunčev sustav.

Međutim, sve je više znakova koji ukazuju kako bi mogla biti riječ o objektu koji nije prirodnog podrijetla nego umjetnog. Neki znanstvenici smatraju kako bi upravo dugoljasti oblik Oumuamua, koji nije karakterističan za asteroide, bio prigodan za letjelicu jer smanjuje mogućnost da će biti pogođena međuzvjezdanim plinom i prašinom na svmo putovanju kroz svemirskim prostranstvima.

Stoga istraživači koji su uključeni u projekt Seti - potraga za izvanzemaljskim životom uz pomoć najvećeg teleskopa na svijetu žele proučiti bizarni objekt kako bi otkrili odakle dolazi i ima li na njemu znakova tehnologije izvanzemaljaca.

Neobično svemirsko tijelo dugo je 400 metara, nalikuje divovskoj cigari i ne sliči ni na što dosad viđeno u našem Sunčevu sustavu. Otkriven je iz zvjezdarnice Pan-STARRS na Havajima 19. listopada, a nazvan je Oumuamua (glasnik, na havajskom). Kreće se brzinom od 315.000 kilometara na sat.

"Oumuamua je najvjerojatnije prirodnog podrijetla, no zbog toga što je toliko specifičan, željeli bismo provjeriti ima li na njemu umjetnih znakova", rekao je Avi Loeb, profesor astronomije na Harvardu.

"Ako otkrijemo da je riječ o umjetnom signalu, odmah ćemo znati", zaključio je, a prenosi Independent.

Pročitajte i ovo Asteroid/Ilustracija (Foto: AFP) BLISKI SUSRET Asteroid veličine kombija proletjet će noćas pored Zemlje, NASA poslala poruku Asteroid (Foto: Thinkstock) scenarij koji je zaista moguć Pogledajte kako su znanstvenici zabili lažni asteroid u lažnu Zemlju