Hrvatski Zavod za javno zdravstvo objavio je detaljne upute za rad frizerskih salona i brijačnica. Nužno je postavljanje dezinficijensa na vidljiva mjesta, a preporučuje se da se uobičajena oprema poput ogrtača zamijeni jednokratnom.


HZJZ je objavio preporuke i upute kojih se tijekom rada moraju pridržavati frizerski saloni i brijačnice. Prema uputama, nužno je na vidljivom mjestu postaviti informacije o higijenskim postupcima i osigurati dostupnost dozatora za dezinfekciju ruku klijenata i zaposlenika.

Vezani članci Ivan Christian Kurolt - 2 Poznati hrvatski virusolog objasnio izjavu o širenju koronavirusa koja je zbunila mnoge: "Previše posla nosi puno dobra, ali i umor... Ipak, ovo bi moglo olakšati rad medicinskom osoblju" Vili Beroš Odlične vijesti: Treći dan zaredom nema novozaraženih u Hrvatskoj, ukinuta ograničenja za javna okupljanja, vjenčanja, sprovode...

Sjedeća mjesta u čekaonici moraju se rasporediti tako da zadovoljavaju mjere fizičke udaljenosti, odnosno na minimalnim razmacima od 1 odrasle osobe koje su u salonu u pratnji malodobnog klijenta, ako iz bilo kojeg razloga ne mogu čekati izvan prostora salona. Svi ostali klijenti koji dođu radi usluge čekaju svoj red izvan salona.

Postavljanje pregrade 

U dijelovima salona u kojima se obavlja plaćanje preporučuje se postavljanje zaštitne pregrade, primjerice od pleksiglasa, a potrebno je osigurati minimalni razmak od 1,5 metara između osoba u salonu, osim između klijenta i djelatnika za vrijeme pružanja usluge.

HZJZ preporučuje i da se osigura dovoljna količina papirnatih maramica i ostalih jednokratnih materijala, opreme i sredstava za čišćenje, pranje i dezinfekciju.

Svim zaposlenicima nužno je osigurati zaštitnu opremu.
Kada je riječ o ogrtačima, preporučuje da se uobičajene ogrtače zamijeni jednokratnima.

Zaposlenici bi trebali mjeriti temperaturu

Frizerima i brijačima preporučuje se i da mjere temperaturu prije dolaska na posao, a u slučaju da im je veća od 37,2 stupnja savjetuje se da ne dolaze na posao.

HZJZ savjetuje i da se komunikacija s klijentima svede na minimum, a poželjno je i bezgotovinsko kartično plaćanje. Klijente bi se trebalo naručivati telefonom, a onima koji imaju simptome poput curenja nosa, kihanja, kašljanja, povišene tjelesne temperature ne preporučuje se dolazak u salon.

Detaljne upute o primanju klijenata pročitajte u dokumentu ispod.

Upute za pedikere i manikere

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je preporuke i za salone za manikuru i pedikuru. I oni moraju na vidljiva mjesta postaviti sredstva za dezinfekciju ruku, a zaposlenici moraju nositi zaštitne rukavice i maske, koje se mijenja nakon tri sata nošenja. Rukavice moraju promijeniti nakon svakog klijenta.

Zaposlenicima manikerskih i pedikerskih salona prije dolaska na posao preporuča se mjerenje tjelesne temperature, a u salonima se mora omogućiti održavanje fizičke distance među ljudima. U slučaju da se ne može osigurati minimalni razmak od 1,5 metra, primjerice kod manikure, zaposlenici trebaju nositi zaštitni vizir i nositi masku za lice, a ako to tretman dopušta masku treba nositi i klijent.

Radni pribor uglavnom bi trebao biti jednokratan, a za višekratni je potrebna sterilizacija.

Detaljne upute za zaposlenike i klijente salona pročitajte u dokumentu ispod.