HZJZ je objavio preporuke i upute kojih se tijekom rada moraju pridržavati frizerski saloni i brijačnice. Prema uputama, nužno je na vidljivom mjestu postaviti informacije o higijenskim postupcima i osigurati dostupnost dozatora za dezinfekciju ruku klijenata i zaposlenika.
Pročitajte i ovo
Tek 38 % iz druge skupine
HZJZ objasnio zašto smo cijepili tako malo ljudi: "Nema to veze s AstraZenecom, cijepili smo koliko smo imali cjepiva"
Strah od AstraZenece?
Krah druge faze: HZJZ otkrio koliko je osoba starijih od 65 dosad primilo cjepivo
Sjedeća mjesta u čekaonici moraju se rasporediti tako da zadovoljavaju mjere fizičke udaljenosti, odnosno na minimalnim razmacima od 1 odrasle osobe koje su u salonu u pratnji malodobnog klijenta, ako iz bilo kojeg razloga ne mogu čekati izvan prostora salona. Svi ostali klijenti koji dođu radi usluge čekaju svoj red izvan salona.
Postavljanje pregrade
U dijelovima salona u kojima se obavlja plaćanje preporučuje se postavljanje zaštitne pregrade, primjerice od pleksiglasa, a potrebno je osigurati minimalni razmak od 1,5 metara između osoba u salonu, osim između klijenta i djelatnika za vrijeme pružanja usluge.
HZJZ preporučuje i da se osigura dovoljna količina papirnatih maramica i ostalih jednokratnih materijala, opreme i sredstava za čišćenje, pranje i dezinfekciju.
Svim zaposlenicima nužno je osigurati zaštitnu opremu.
Kada je riječ o ogrtačima, preporučuje da se uobičajene ogrtače zamijeni jednokratnima.
Zaposlenici bi trebali mjeriti temperaturu
Frizerima i brijačima preporučuje se i da mjere temperaturu prije dolaska na posao, a u slučaju da im je veća od 37,2 stupnja savjetuje se da ne dolaze na posao.
HZJZ savjetuje i da se komunikacija s klijentima svede na minimum, a poželjno je i bezgotovinsko kartično plaćanje. Klijente bi se trebalo naručivati telefonom, a onima koji imaju simptome poput curenja nosa, kihanja, kašljanja, povišene tjelesne temperature ne preporučuje se dolazak u salon.
Detaljne upute o primanju klijenata pročitajte u dokumentu ispod.
Upute za pedikere i manikere
Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je preporuke i za salone za manikuru i pedikuru. I oni moraju na vidljiva mjesta postaviti sredstva za dezinfekciju ruku, a zaposlenici moraju nositi zaštitne rukavice i maske, koje se mijenja nakon tri sata nošenja. Rukavice moraju promijeniti nakon svakog klijenta.
Zaposlenicima manikerskih i pedikerskih salona prije dolaska na posao preporuča se mjerenje tjelesne temperature, a u salonima se mora omogućiti održavanje fizičke distance među ljudima. U slučaju da se ne može osigurati minimalni razmak od 1,5 metra, primjerice kod manikure, zaposlenici trebaju nositi zaštitni vizir i nositi masku za lice, a ako to tretman dopušta masku treba nositi i klijent.
Radni pribor uglavnom bi trebao biti jednokratan, a za višekratni je potrebna sterilizacija.
Detaljne upute za zaposlenike i klijente salona pročitajte u dokumentu ispod.