Europske zrakoplovne i turističke kompanije trebale bi putnicima ponuditi vaučere za letove i turistička putovanja koji su bili otkazani zbog koronavirusa, a koji bi vrijedili najmanje 12 mjeseci, preporuča Europska komisija u cilju poticanja putovanja i turizma u Europi.

Galerija


Preporuke, koje bi trebale biti objavljene u srijedu i u koje je Reuters imao uvid, predviđaju da se putnicima ponude prihvatljivi vaučeri kako ne bi tražili puni povrat novca. Države članice EU-a zatražile su od Komisije da suspendira pravilo po kojem zrakoplovne kompanije moraju u cijelosti vratiti novac za otkazane letove zbog pandemije covida-19.

Vezani članci Mayrhofen u Tirolu Izolirali cijeli grad zbog južnoafričkog soja korone, epidemiolozi očekuju dramatičan porast broja zaraženih Koronavirus u Sloveniji, ilustracija U Sloveniji više od tisuću novozaraženih, testirali manje od nas: Liječnik dobio obje doze cjepiva pa se zarazio koronavirusom

Nove preporuke ne predviđaju suspenziju tog pravila, nego nude kompromis kako bi se pomoglo tom sektoru u teškoj krizi. Komisija će preporučiti i da države članice jamče za te vaučere u slučaju insolventnosti kompanija, navodi se u dokumentu.

Vaučeri bi trebali nuditi jednake usluge i rute, u slučaju leta, te uvjete putovanja kao i originalni booking. Zrakoplovne kompanije iz cijele Europe, uključujući Lufthansu i Air France-KLM, zatražile su državnu pomoć jer su morale prizemljiti svoje flote zbog pandemije.

Kupci koji ne iskoriste vaučere automatski bi dobili povrat novac do 14 dana nakon isteka njihova roka valjanosti. U slučaju vaučera koji vrijede više od godine dana, putnici bi morali zatražiti puni povrat novca do 12 mjeseci nakon izdavanja vaučera, navodi se u dokumentu.

Kako bi se pomoglo najteže pogođenim zrakoplovnim i turističkim kompanijama, EU također poziva organizacije potrošača i putnika na svim razinama da potiču putnike da prihvate vaučere umjesto da traže povrat novca. Komisija ovime ne suspendira zakon koji štiti prava putnika jer preporuke nisu zakonski obvezujuće. To znači da su potrošači ti koji će odlučiti hoće li prihvatiti voucher ili tražiti puni povrat novca. (Hina)