Marušić smatra kako u cijeloj Hrvatskoj treba uvesti obvezu vožnje na zimskim gumama od 15. listopada do 15. travnja, uz subvencioniranje PDV-a od strane države i osiguravajućih društava.
Pročitajte i ovo
Dvodnevni kandidat
DP-ov kandidat za gradonačelnika Zagreba iznenada povukao kandidaturu
Predsjednik u prekršaju
NIKOLIĆ LJUT NA OSIGURANJE Dobit će otkaz jer mu još nisu stavili zimske gume?
ozbiljno upozorenje
Djeca završila na hitnoj zbog popularnog pića: "Bila je 20 minuta od smrti"
Priča Provjerenog
Odgojiteljica godinu dana vodi bitku s prijavama: "Bojim se da mom djetetu ne kažu - 'tvoja mama je tukla djecu'"
ostaci ukupno 49 osoba
Nadomak Zagreba pronađene dvije masovne grobnice, Ivan je jedini živući svjedok: "Lako ću umrijeti sada"
"Kvalitetne su gume najvažniji dio automobila, jer skraćuju zaustavni put i smanjuju rizik nesreće za 50 posto", kaže Marušić.
Oznake u Hrvatskoj i Europskoj uniji
Ukazuje i na nelogičnosti u oznakama zimske opreme u Hrvatskoj i u Europskoj uniji.
"Zimskom opremom motornih vozila kategorije M i N čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 tona sukladno hrvatskom Pravilniku o tehničkim uvjetima prometa na cestama, smatraju se zimski pneumatici (M+S) na svim kotačima ili ljetni pneumatici s najmanjom dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg koji se postavljaju na pogonske kotače. Prvo, oznaka M+S (engl. mud + snow, blato i snijeg) od 2000. u EU-u nije oznaka prave zimske gume, nego univerzalne. Zimsku gumu, uz oznaku M+S, ili bez nje, označava znak pahuljice na bočnici gume. Razlika među njima je drastična, a pogotovo u usporedbi s ljetnim", kaže Marušić.
Objašnjava kako ljetne gume bitno gube sposobnost prianjanja na temperaturi nižoj od 7 Celzijevih stupnjeva, znatno se produžava zaustavni put te povećava rizik zanošenja i proklizavanja.
"A takvi su uvjeti tijekom zimskih noći i jutara u cijeloj Hrvatskoj, čak i u Dalmaciji i na otocima, koji usto imaju sklizak asfalt, s vapnenjačkom bazom, posljedicom štednje u proizvodnji. Zimske gume imaju mekši gazni sloj s velikim udjelom prirodne gume i silike, koji dobro prianjaju na skliskom. Usto je gazna struktura lamelarna, nazubljena, s uzdužnim, poprečnim i kosim dubokim utorima, za poboljšanje drenaže (odvođenja vode i snijega). Razlika svojstava ljetne i zimske gume u zimskim uvjetima je drastična i dubina ljetne gume minimalno pomaže. Zaustavni je put s ljetnim gumama 50 posto duži, ponekad i više, nego sa zimskim", kaže Marušić.
"Besmisleni lanci u prtljažniku"
Prometni stručnjak ističe i "besmislenost i štetnost formulacije o lancima u prtljažniku".
"Vožnja na lancima na brzim cestama, pogotovo autocestama, riskantna je i štetna, jer se automobilu otežava upravljivost, a uništava asfaltna podloga, drma podvozje i remeti geometrija kotača. A sam postupak postavljanja lanaca na kotače, uz rub ceste, realno često i na kolniku, vrlo je zahtjevan, za mnoge neizvediv i opasan. Lanci pomažu samo na dubokom snijegu, kad bolja svojstva imaju 'automobilske čarape' (AutoSock), koja se neusporedivo lakše postavljaju, ne oštećuju kolnik i podvozje, a nisu predviđene pravilnikom", kaže Marušić.
Marušić smatra da bi se rizik nesreća smanjio za više od 50 posto kad bi u zimskim uvjetima svi automobili u Hrvatskoj vozili na zimskim gumama.