Ovako sada izgleda mjesto na kojem se srušio MIG. Zgarište je zatrpano. Vojne i policijske blokade nema. Dok istražitelji vještače dokaze, pad vojnog aviona zbližio je - vlast i oporbu.
Pročitajte i ovo
Dugo parali nebo
Nakon tri desetljeća na nebu MiG-ovi su se zauvijek spustili na tlo: "Svaki put kad bih sjeo u njega..."
NEPOTIZAM PUTINIZMA
Hitno prekinuto emitiranje programa u Rusiji: Putinova nećakinja otkrila tajne podatke
HDZ se već odazvao. A poziv ministra obrane da se o tome razgovara za istim stolom - prihvatit će i druge oporbene stranke. 'S obzirom da se rješava od 2003. godine, mislim da je konačno došlo vrijeme da se odgovori na sva kvalitetna pitanja', kaže predsjednica Laburista Nansi Tireli.
Da zvoni na uzbunu misle i u HDSSB-u. Žele sigurno nebo, pa će pred Antu Kotromanovića stići s jasnim stavom. 'Hrvatska se MiG-ova mora riješiti, oni su na izdisaju svi skupa, i ovi koji su bili u Ukrajini i oni u Rumunjskoj. Moramo se okrenuti modernijem naoružanju', kaže Boro Grubišić.
Hrvatska ima zastarjele avione. No, zračnu obranu želi sačuvati. A za odluku, koju treba donijeti - vrijeme je odavno iscurilo.
Zbog svega je zabrinuta i pomoćnica glavnog tajnika NATO-a. Smatra da se problem godinama - ignorirao. 'Ne možemo se ponašati u stilu 'nek drži vodu dok majstori odu' - zastarjela strategija', kaže Kolinda Grabar Kitarović.
Pilot MiG-a mogao je dvaput stradati - I to u drugom MiG-u ISTOG DANA!
Vojni Savez koji je upoznat sa svim traži da se u sustav obrane ulaže. No, Hrvatska ne samo da nema novca za bolje avione, već je upitno može li priuštiti da nam zračni prostor štiti neka od NATO zemalja. To bi godišnje plaćali i do 400 milijuna kuna.
'Možemo odlučiti da će nam mali zeleni nadzirati nebo, drugo ej pitanje hoće li oni stvarno doći. Svi znaju da je to ozbiljna investicija, ali je jasno da ozbiljne države u nju moraju ući, ne radi se na pola mandata vlade. To se riješi i onda je 30 godina mir', kaže vojni analitičar Igor Tabak.
Vojska nema problema samo sa starim, već i MIG - ovima nedavno remontiranima u Ukrajini. Neposredno prije slijetanja u Zemunik - zakazao mu je desni kotač - pa pilot nije mogao sletjeti. Vidi se to i iz naše snimke. Do daljnjeg ostaje na popravku.
Dok piloti ne sumnjaju u tehniku, suvislo pojašnjenje kako je moguće da je pilot Stanko Hrženjak u istom danu vozio dva neispravna zrakoplova - nitko još nije ponudio. Hrvatska trenutno ima samo tri MIG-a - u MORH-u tvrde da su ispravni.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook