Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Strože mjerenje emisija CO2

Nova pravila EU-a: Mogle bi rasti cijene automobila, osobito onih koje Hrvati najviše kupuju

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Strože mjerenje emisija CO2 moglo bi dovesti do poskupljenja novih automobila u Hrvatskoj.

Nova pravila EU-a mogla bi značajno podići cijene novih automobila u Hrvatskoj, posebno onih koje građani najviše kupuju.

Pročitajte i ovo Viktor Orban - 1 Kritizirao EU Orban ponovno podigao prašinu: "Mi nismo u ratu s Rusijom, oni su" Ilustracija Poučeni prošlom godinom Europska unija stala u zaštitu potrošača: Nova reforma zaustavit će nagle promjene cijena struje

Do poskupljenja bi moglo doći jer će se postrožiti mjerenje emisija CO2, zbog čega će na hrvatskom tržištu porasti i trošarine koje se računaju na temelju tih emisija.

U porast cijena zbog tih razloga razloga uvjereni su članovi saborskog Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu, zbog čega su početkom svibnja uputili dopis Ministarstvu financija.

Kako su iz službe za medije Hrvatskog sabora potvrdili za Novi list, Odbor je u dopisu izrazio "konstataciju da će uslijed promjene metodologije za izračun emisija CO2 doći do poskupljenja cijena osobnih vozila, što će u konačnici destimulirati hrvatske građane u kupnji novih osobnih vozila te negativno utjecati na sigurnost cestovnog prometa".

Odbor je u skladu s tim uputio zahtjev Ministarstvu da se usklade trošarine kako ne bi došlo do poskupljenja novih osobnih vozila.

Odbor se inače ne protivi prijedlogu nove odredbe Europske unije koji bi trebao pridonijeti smanjenju štetnih emisija, nego ih brinu trošarine.

SDP-ov zastupnik Saša Đujić na sjednici Odbora objasnio je kako će novi način mjerenja CO2 pokazati povećane emisije po svakom vozilu i da bi zato mnoga vozila mogla "skočiti" u višu kategoriju, pa bi za njih i trošarina bila veća. On od Ministarstva očekuje da korigira razrede tako da vozila i po novom mjerenju ostanu u istom razredu.

Carinska uprava zaprimila je dopis saborskog Odbora. Za Novi list objasnili su kako je nedvojbeno da će unaprijeđeni način testiranja emisije dovesti do većih emisija CO2 od dosadašnjih, ali i da je "prerano za bilo kakve konkretne analize utjecaja jer ni sami proizvođači ne raspolažu potpuno preciznim informacijama, poglavito uzevši u obzir da puna primjena stupa na snagu 1. siječnja sljedeće godine".

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene