U odnosu na prije 20 godina - hrvatska djeca su teža i viša. Stoga i ne čudi što je sve veći problem djece pretilost.


U Splitsko-dalmatinskoj županiji, svaki deseti prvašić je pretio, pokazuju to podaci splitskog zavoda za javno zdravstvo. A problema s težinom više je na otocima nego u gradovima, primjerice u Splitu.

Vezani članci Ilustracija (Foto: AFP) Pomorac prijetio smrću supruzi i policajcima pa ih i fizički napao: "Ubit ću te, riješit ću ja tebe i neće mi četnici uzimati moje trude" Slika nije dostupna Znanstvenici zaključili: Ideja da ljudi mogu biti pretili i zdravi je mit

Djeca u Hrvatskoj su teža i viša u odnosu na djecu od prije 20 godina, upozoravaju u službi za školsku medicinu. "Ona su 2,5 cm viša, 2,6 kilograma teža, nego djeca unatrag 20 godina. I dječaci i djevijčice", ističe Željka Karin, voditeljica službe za školsku medicinu NZJZ SDŽ.

Projekt "Zdravo i fino" samo je početak, djecu treba obrazovati o zdravoj prehrani

Ovdje na godinu dođe stotinjak djece potražiti pomoć. Zanimljivo podatak je da je od oko četiri i pol tisuće prvašića u splitsko-dalmatinskoj županiji njih deset posto pretilo.

Više problema s težinom kaže Karin, ima na otocima. "Uvijek kažu, Split je najsportskiji grad na svijetu pa primjećujemo da ima manje pretile djece u Splitu nego na otocima, zbog toga što su ta djeca na otocima kao i naša splitska djeca usvojila loše prehrambene navike, previše se bave igricama, boravkom pred kompjuterom, televizorom, konzumiranje fast food prehrane", nabraja Karin.

Što, kako i koliko se jede, treba paziti i u školi. "Nikako ne treba u školu ponijeti bilo kakav obrok koji ima intenzivan miris i niti koji je od namirnica koje su lako kvarljive, mliječni obroci u školi nisu preporučljivi", savjetuje nutricionistica Olja Martinić.

Dnevni obroci bi trebali biti raznovrsni, upozoravaju nutricionisti. Za što zdraviji način života važno je jesti kvalitetnu hranu ali i svježe namirnice. Nutricionisti preporučuju najmanje dvije do tri voćke te uz to uzeti i najamnje dvije do tri vrste povrća svaki dan. I naravno-baviti se nekom sportskom aktivnošću.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook