Obavijesti Video Pretražite Navigacija
NOVA REGULATIVA

Dizelaši ipak ne odlaze u povijest, no vlasnici bi se u budućnosti mogli susresti s problemima

Aktualno Galerija Dizelaši - 4 Dizelaši - 4 Foto: DNEVNIK.hr Dizelaši - 3 Dizelaši - 3 Foto: DNEVNIK.hr Dizelaši - 2 Dizelaši - 2 Foto: DNEVNIK.hr +0 Dizelaši - 1 Galerija 1/4 >>
Hrvatskim cestama do 2035. godine ne bi uopće trebali voziti automobili na dizelski pogon. Europska komisija zabranila je njihovu proizvodnju i prodaju nakon te godine. Ipak, sada se dogodio preokret prema kojem bismo dizelaše na europskim cestama mogli voziti još desetljećima.

Globalno zatopljenje, skupo gorivo, rast troška proizvodnje zbog inflacije… Ni sve te pošasti zajedno nisu dovoljno jake da dizelski motor pošalju u ropotarnicu prošlosti.

Proizvodnja i prodaja novih automobila s benzinskim i dizelskim motorima u Europi neće biti dopuštena nakon 2035. godine, ali nova regulativa Euro 7 sugerira da će dizelski automobili po europskim cestama voziti barem do 2050., a vjerojatno i duže.

"Ona vozila koja se 2035. zateknu na cestama i dalje će ostati još neko vrijeme u uporabi. U životnom vijeku današnjih vozila razlikuje se prvi, drugi i treći ciklus, a u Hrvatskoj je najčešći onaj drugi jer sad uvozimo više vozila koja su rabljena nego novih, sad smo već na 14 godina. Dakle, to će potrajati", rekao je Zoran Lulić, profesor na Fakultetu strojarstva i brodogradnje.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna OD PONOĆI Građane dočekale nove cijene goriva

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna VELIKA MATERIJALNA ŠTETA Bizaran slučaj na odmorištu autoceste: Iz kamiona ukradeno 600 litara dizela, policija traga za počiniteljem

Prema procjeni Europske komisije, novi standard Euro 7 povećat će proizvodni trošak prosječnog dizelskog automobila za oko 90 eura, što ne bi trebalo znatno utjecati na njihovu priuštivost. Ako se regulativa u vezi s dizelašima i dodatno postroži, autoindustrija već i za to ima rješenje.

Analitičar Darin Janković kaže: "Postoje ti takozvani mild hibridi. Dakle, to su u biti automobili s benzinskim ili dizelskim motorima, međutim u sebi imaju neke sklopove koji pomažu u smanjenju CO2."

Da raste popularnost takvih vozila, pokazuje i statistika. U prvih devet mjeseci ove godine u Hrvatskoj je prodano više hibridnih vozila nego onih s dizelskim motorom. Građani sve manje prepoznaju prednosti dizela.

"Prije bih razmišljao o električnom, onda o benzincu, pa tek onda o dizelašu", kaže Zoran, a njim se slaže i Marko: "Vozio sam prije dizelaša. Moram priznati da otkad se modernizirala tehnologija izrade benzinaca, turbobenzinaca, da više ne bih prešao na dizelaša."

Iako zabrane neće biti, moguće je da će se vlasnici dizelskih automobila u budućnosti susresti s problemima. U nekim europskim gradovima, poput Londona, već se danas ulazak takvih vozila u užu gradsku jezgru zabranjuje ili skupo naplaćuje.

Moguće je da takva regulativa jednog dana bude uvedena i u Hrvatskoj. U tom pogledu smjer europske politike ipak je jasan: budućnost prometa je električna.

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.


 

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene