U priopćenju iz Udruge navode da je lani u Hrvatskoj ugrađeno gotovo 20.000 novih plinskih sustava, što je novi hrvatski rekord u autoplinu kao ekološki i ekonomski prihvatljivom alternativnom gorivu, ali i upozoravaju kako je istodobno, prema procjenama ovlaštenih distributera autoplinske opreme, autoplin na 'crno' ugrađen u više od 5.000 vozila.
Pročitajte i ovo
Neslavna lista
Mnoge će iznenaditi: Vozači ovih marki automobila čine najviše ozbiljnih prekršaja
Grad Rijeka
Plaće rasle, ali vozača nema: Autobusne linije se režu, no potraga za kadrom i dalje bez rezultata
Takvi automobili, zbog upitnih uređaja, opreme i stručnosti ugradnje predstavljaju ozbiljnu opasnost na hrvatskim cestama, poručuju iz Hrvatske udruge za ukapljeni naftni plin te savjetuju vozačima da prije nego što odluče ugraditi autoplinski sustav u vozilo obvezno provjere ima li serviser ovlaštenje za ugradnju autoplinskog sustava koje izdaje Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Udruga upućuje vozače da zatraže ponudu iz koje se mora vidjeti što se planira ugraditi u vozilo te da provjere vide li se na ugrađenoj opremi i nazivi proizvođača. Također, skreće pozornost vozačima da ni u kom slučaju ne kupuju rabljenu ili izrazito jeftinu plinsku opremu jer postoje brojna neugodna iskustva glede nemogućnosti ostvarivanja prava na reklamaciju, pravo na obeštećivanje potrošača ili pravo na zamjensko vozilo tijekom servisa koji traje dulje od zakonom propisanog roka.
U Hrvatskoj postoji široka mreža ovlaštenih servisa s proizvođačima koji posjeduju sve certifikate EU o kvaliteti i sigurnosti, navode iz Udruge te naglašavaju da je plinski sustav s oznakama EU siguran. Poručuju i da je na sastanku u Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva dogovoreno da se autoplinski spremnici od ožujka više neće naknadno testirati i ponovno certificirati budući da je prihvaćeno tvorničko jamstvo na 10 godina na autoplinske spremnike.