Plouffe, inače sramežljiv prema medijima dopustio je snimanje svega prvih pet minuta svoga nastupa u Zagrebu. Njegovi kolege u kampanji kažu kako bi si Plouffe 'radije zabio olovku u oko nego pozirao fotografima'. Ali gledavši 'neopjevanog heroja', kako ga je sam Obama nazvao u svom govoru nakon što je pobijedio na izborima u studenom prošle godine, teško je oteti se dojmu da američki predsjednik koristi upravo identičnu gestikulaciju, način na koji drži govor i intonaciju koju koristi David Plouffe prilikom komunikacije s publikom.
Pročitajte i ovo
Ne smije napustiti Minsk
Iz zatvora pušten predsjednički kandidat
Ekonomski stručnjaci
'RH treba rekonstituciju, od rekonstrukcije nema pomoći'
>> Plouffe: Dobiti izbore na krilima malih donatora
>> Mudrinić: Dajte ministrima 70.000 kuna plaće!
Prigodno, u jeku predsjedničke izborne kampanje u Hrvatskoj, Plouffe je svoj nastup održao na temu kako je tijekom dvije predizborne godine u Sjedinjenim Američkim Državama svojim strategijskim invencijama Obamu doveo do Bijele kuće. Njegovo predavanje temeljilo se na sve većem utjecaju interneta i mogućnostima online medija koji je koristio Obamin tim u dobivanju izbora. No, napomenuo je kako unatoč dobrim strategijama i novcu, ključnu ulogu na ishod izbora ipak ima sam kandidat i način na koji on komunicira s građanima. Hrvatskoj je publici otkrio kako je dvije trećine novca za kampanju prikupljeno upravo zahvaljujući internetu, a da su najdarežljiviji donatori bili studenti i umirovljenici, to jest mali donatori koji su sudjelovali sa skromnim prihodima.
Tijekom Weekend Sessiona na kojem je sudjelovao Plouffe, nešto prije njegova nastupa, hrvatski stručnjaci koji se bave internetom kao novim medijem razgovarali su upravo o tome kako hrvatski političari ne koriste internet dovoljno. U panelu 'Točka preokreta – Obamina kampanja ili kako su novi mediji preuzeli igru' sudjelovali su Vedran Vedriš, Vedran Gulin, Jan Jilek i Alemka Lisinski. Iako se tijekom diskusije moglo čuti da u neko skorije vrijeme s medijske scene internet neće izgurati klasične medije, Jan Jilek rekao je kako primjećuje da sve više ljudi, naročito mladih, prati medije na internetu, a slijedom toga online mediji sve su posjećeniji.
'Internet mijenja sve'
Upravo zato korisno je primijetiti da većina naših političara ne koriste nove medije za dvosmjernu komunikaciju kako ih je koristio Obama u svojoj kampanji i još uvijek to čini. Iznimka za to je riječki gradonačelnik Vojko Obersnel koji taj medij upotrebljava i nakon izbora, što je rijetkost za druge kandidate budući da svoje blogove i stranice zapuštaju i ne ažuriraju nakon kampanja. 'Internet mijenja sve', rekao je Jilek i podsjetio na vrijeme kada se sve odvijalo daleko sporije, kao na primjerice korištenje faksova. 'Svi bi danas mogli biti medij', kazao je Jilek. Sudionici panela zaključili su kako stručnjaci imaju ideje, ali naši političari često ne slušaju savjete koje im daju eksperti.
Osim korisnih informacija kojima je obasipao predsjedničke kandidate David Plouffe, na upit studenata Fakulteta političkih znanosti, dao je i mladima nekoliko korisnih savjeta. 'U ovakvoj ekonomiji prvi vam je cilj naći posao', rekao je Plouffe. Počnite djelovati sada, i mladi mogu biti vođe, uključite se u rad zajednice, savjeti su kojima je Plouffe zaključio svoje predavanje 'The Art of Possible'.