Ličko-senjska županija već neko vrijeme aktivno radi na zaštiti i poticanju proizvodnje autohtonih domaćih proizvoda kojima čuva tradiciju, ali i radna mjesta te ostanak u ionako slabo naseljenoj Lici. Nadaju se da će brend Lika quality, koji jamči podrijetlo i kvalitetu, mnogo značiti turistima, koje očekuju već ovoga proljeća.

Galerija Lika quality košarica Domaća lička šljivovica Domaći lički pekmez +0 Domaći lički sirevi

Pekmezi i džemovi od plodova ubranih na ličkim poljima i u šumama pripremani po starim receptima bude sjećanja na mladost i djetinjstvo. Osim onih nadaleko poznatih od šljiva i šumskih plodova u Lici proizvođači idu i korak dalje.

Vezani članci Rastu cijene i problemi građana - 1 Police bi i u Hrvatskoj mogle ostati prazne? ''S ovim cijenama, koje sada imamo, nema šanse da opstanemo'' U požaru na OPG-u Marinković izgorjela stoka - 1 VIDEO Uznemirujući prizori nakon požara OPG-a pored Čazme: Izgorjela stoka, strojevi, bale sijena...

"Mladi ljudi koji se okreću prirodi i ljekovitim proizvodima u principu traže nešto novo, ali u smislu da se pomiješaju kombinacije poput šljiva i aronija", rekla je Helena Bogdanić, koja ima OPG.

Lički škripavac i basa neki su od specijaliteta koji se proizvode samo u ovoj županiji, koja je autohtone proizvode dodatno zaštitila oznakom "Lika quality". Zasad je na popisu 157 proizvoda.

"Činjenica je da sve više ljudi to prepoznaje. Kada bismo usporedili prodaju od prije tri-četiri godine kad je to krenulo i danas, vidjeli bismo veliki napredak", kaže vlasnik sirane Vladimir Tomaić.

Kakva bi to bila lička gastrokošarica da u njoj nema nadaleko poznatog suhog mesa, slanine te pokoja kobasica? Stočarstvo u ovom kraju još se ne da pa domaći mesari, i sami uzgajivači stoke, nemaju problema sa sirovinom.

"Unatrag nekoliko godina Ličko-senjska županija ima sve jači stočni fond, od krava, teladi, bikova, tako da u tom području naše županije imamo dostatan broj grla", govori mesar Robert Čačić.

Nema brige ni za ličke voćnjake. Neko vrijeme tržište je bilo neuređeno, a voćnjaci zapušteni. No dolaze neka druga vremena i sve je više mladih nasada.

Zaštitni znak je i poznata lička šljivovica. Obitelj Vlainić proizvodnju tog alkoholnog pića prenosi s koljena na koljeno. Prepoznali su je i mnogi kupci iz raznih dijelova svijeta.

"Najava za iduću godinu od agencija, turističkih kuća i hotela ima, nadamo se da bi se to moglo realizirati", rekao je Drago Vlainić, proizvođač ličke šljivovice.

Kupnjom ovakvih proizvoda pomaže se domaćim proizvođačima u ova teška vremena pandemije. Za stotinjak kuna pa naviše izmami se osmijeh na lice onomu komu je namijenjen jer će ga neki od ovih proizvoda podsjetiti na sretna vremena djetinjstva i mirise bakine kuhinje. 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju