Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Najavljivanog smanjenja stope PDV-a u turizmu na 10 posto, zasad neće biti.


Naprotiv, Vlada je donijela odluku da će on u idućoj sezoni iznositi 25 posto dok i dalje na snazi ostaje međustopa od 10 posto za smještaj. Željeno smanjenje najavili su tek od 1. siječnja 2013. Turistički djelatnici novim su mjerama razočarani.

Vezani članci Ilustracija Hrvatska izgubila spor protiv MOL-a: Morat ćemo platiti dvije milijarde kuna Hrana, ilustracija Vaučeri za hranu? Nije nezamislivo. Ministar Marić: "U kriznim vremenima puno stvari se uzima u obzir"

Dušan Černjul, vlasnik hotela i restorana Velanera, se nadao kako će sniziti cijene u nadolazećoj sezoni i tako privući nove goste. Povećanjem stope PDV-a to mu se neće ostvariti. 'Ipak smo se nadali da ćemo moći ovu godinu malo udahnuti zraka i poživjeti, ali mislim da će biti jako, jako teško', rekao je Černjul.

>> Razvojna strategija turizma 2012: Nismo više samo zemlja sunca i mora

Odlukom Vlade o povećanju PDV-a razočarani su svi turistički djelatnici. Strahuju kako će preživjeti sezonu. 'Malo jesam razočarana, sigurno to ne može dobro utjecati na naše poslovanje', rekla je Korina Sergo, vlasnica restorana Ribarska koliba. 'Ne možemo na mašću i na ulju sve raditi, niti s dječjom hranom', pojašnjava Černjul.

Do 1. siječnja, ako se i tada što promijeni, tvrde, dugo je čekati. No ministar turizma Veljko Ostojić je optimističan. 'Mislim da sama činjenica da je najavljeno smanjenje treba donijeti dodatni optimizam ukupnog turističkog sektora', rekao je Ostojić.

Uz to, ministar ne očekuje negativan odraz novih mjera na turističku sezonu. 'Mjere koje su najavljivane od strane Vlade za ukupno gospodarstvo amortizirati će povećanje PDV-a s 23 na 25 posto. Vjerujem da će ta amortizacija biti dovoljna da ne rezultira povećanjem cijena', kaže Ostojić.

S time se već sad ne slažu ugostitelji. 'Morat ćemo dizati cijene, a kome ćemo prodati, ne znam. I tako nema te kritične mase od koje moramo živjeti, a sada pogotovo nećemo jer će cijene otići u nebo', rekao je Černjul. A krajnji je potrošač, kažu, taj koji će biti najviše pogođen.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju