Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Novo poskupljenje benzina od tridesetak lipa po litri iznenadilo je građane no ne i stručnjake koji ovo pravdaju svjetskim trendovima, velikom potražnjom od brzorastućih tržišta poput kineskog.


Ni prognoze nisu baš najbolje i čini se da nije realno očekivati povoljnija kretanja. Koliko natočiti mnogi se s razlogom pitaju od sinoć. Novo poskupljenje benzina od tridesetak lipa po litri za građane već odavno nema smisla.

Vezani članci Slika nije dostupna Najskuplji ove godine: Eurodizel 8,57 kuna po litri Slika nije dostupna Poskupljuje Eurodizel

Litra Eurosupera 95 tako će se odsad plaćati 9 kuna i 31 lipu, dok je Eurosuper 98 uzletio na 9 kuna i 72 lipe čime je prosječan rezervoar skuplji za petnaestak kuna.

>> Popijač: Još nema potrebe za intervencijom zbog cijene goriva

>> Benzin 95 poskupio na 9,31, a 98 na čak 9,72 kune!

'Kako je krenuo gospodarski oporavak, osobito u Kini, Indiji, Brazilu i ostalim zemljama, tako su počele rasti cijene. Dakle ponuda i potražnja su na prvom mjestu', kazao je profesor s rudarsko-geološko-naftnog fakulteta Igor Dekanić.

Cijena barela nafte u posljednjih se godinu dana kretala od 70, pa sve do današnjih 90 dolara. Benzin je u Hrvatskoj najskuplji bio u srpnju 2008., čak 9,78 lipa, ali je tada i barel stajao 147 dolara. Veliko pojeftinjenje barela nafte, čini se, domaće gorivo nije pratilo.

'Cijena nafte i cijena derivata su u dalekom raskoraku. Prema tome, ukoliko je nafta visoka, u to vrijeme ne mora biti visok i derivat zato jer se taj derivat radi iz nafte koja je kupljena prije po nižoj cijeni', objašnjava budući član Nadzornog odbora Ine Davor Štern.

Svoje cijene goriva Hrvatska formira prema mediteranskom tržištu i zimsko razdoblje dodatni je razlog poskupljenja. Uzlet benzina mogao bi potaknuti i val drugih poskupljenja, poput prijevozničkih usluga.

Svjetski analitičari predviđaju da će globalne cijene nafte tijekom godine dodatno skočiti. Mnoge bi to u Hrvatskoj moglo natjerati na promjene navika.