Ispred studentskog doma od jutra gore lampioni. Jedan mladi život zauvijek je ugašen. Bez vozačke dozvole i kacige, 21-godišnji motociklist zasad neutvrđenom brzinom pretjecao je kolonu vozila i na pješačkom prijelazu usmrtio 20-godišnju djevojku.
Pročitajte i ovo
Završen očevid
U Puli poginuo mladi motociklist: Objavljeni detalji teške prometne nesreće
Policija objavila detalje
Mladić na motoru naglo ubrzao i izgubio kontrolu: Sletio je u kanal i na mjestu poginuo
"Dvije trake su tamo bile, kasnije smo saznali da je policija zatvorila područje. Hitna je dosta brzo otišla. Šokirani smo svi bili na Savi", kazao je student Fran.
Motociklist je nakon naleta izletio izvan kolnika i udario u stup javne rasvjete. S teškim tjelesnim ozljedama prevezen je u bolnicu.
"Da se vozi normalno - nema saobraćajki. Ma neka voze 20 više na sat, ali ovo su lude vožnje", kazao je Zvonko.
Vožnja na motoru predstavlja određenu slobodu
Ludih vožnji sve je više jer vožnja na motoru, objašnjava nam prometna psihologinja, za njih predstavlja i određenu slobodu.
"I njih ponekad ponese hedonistički motiv, motiv užitka u vožnji. Kada tome dodate loše uvjete na cesti, sve više se poveća broj rizičnih čimbenika koji mogu dovesti do prometne nesreće", rekla je prometna psihologinja Ljiljana Mikuš.
Biciklisti u najrizičnijoj skupini
Do njih često dolazi i zbog loše prometne infrastukture. Uz pješake i motoriste, u najrizičniju skupinu ubrajaju se i biciklisti.
"Nepovezana infrastruktura često i opasna koja prisiljava bicikliste na vožnju na rizičan način, a nekad i na dvosmislenu vožnju gdje ni sami nisu sigurni kako se ponašati, voziti bicikl", kazao je Ivan Nemet iz Udruge sindikata biciklista.
Najveći rizik - nesavjesna i brza vožnja
Ali najveći rizik ipak je nesavjesna i brza vožnja. Ovo je treća motociklistička nesreća sa smrtnim ishodom u tjedan dana. Ovaj posljednji slučaj ne potvrđuje statistiku. Ona kaže da prometne nesreće motociklista ipak uzrokuju stariji i iskusniji vozači.
Reporterka Matea Ćorić razgovarala je o ovoj temi s predsjednikom Udruge Moto Gymkhana Croatia Željkom Marinovićem.
Na pitanje što bi trebalo mijenjati, Marinović odgovara: "Pokazalo se kao vrlo neodgovorno ponašanje jednog mladog vozača. Kazne su, po mojem mišljenju - dobre. Zakon je dobar. Kazne su dovoljno visoke".
Organiziraju edukacije za vozače
"Mislim da treba promijeniti to da se vozači što prije počnu educirati", dodao je Marinović koji i sam organizira edukacije za vozače.
"Mi godinama organiziramo edukaciju vozačima motocikala, a u zadnje vrijeme i vozačima električnih romobila, u suradnji s Fakultetom prometnih znanosti. Mislim da je edukacija ključna stvar u ovoj situaciji", kazao je Marinović koji i sam vozi motor 20 godina i nikada nije sudjelovao u prometnoj nesreći.
"Trebalo bi voziti defanzivno, paziti u prometu na sebe i ostale sudionike u prometu i pripaziti na gas", zaključio je Marinović.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr