IBM-ov centar koji će pružati podršku klijentima iz cijelog svijeta radit će 24 sata, 365 dana u godini, a očekuje kako će biti otvoren u prvom kvartalu sljedeće godine.
'Centar pruža korisnicima diljem svijeta poslovno tehnološke usluge za funkcioniranje tehnoloških poslovnih sustava na optimalan način kako bi ostvarili svoje ciljeve. Ljudi koji će davati uslugu bit će visokokvalificirani. Dakle, ljudi iz Hrvatske. Druga dimenzija je da taj centar mora dati tehnološku podršku tim korisnicima. Treći dio je isto zanimljiv, a to je da će taj centar biti otvoren za sve korisnike iz svijeta'', pojasnio je direktor IBM-a za Hrvatsku Damir Zec prilikom predstavljanja ove investicije zajedno s tehničkim premijerom Tihomirom Oreškovićem u srijedu u Banskim dvorima.
Zec je odbacio kritike koje su se već pojavile da će to biti 'običan pozivni centar'.
Premda je još dosta nepoznanica oko ove investicije, IT stručnjaci s kojima smo razgovarali slažu se kako je dolazak IBM-a u Hrvatsku u svakom slučaju sjajna vijest za Hrvatsku i IT sektor.
'Nadam se da to znači da se vraća povjerenje investitora u Hrvatsku. IBM je među top 5 tehnoloških kompanija u svijetu i ako su oni odlučili otvoriti svoj centar u Hrvatskoj, onda će i drugi razmisliti o dolasku ovdje. I to je najveći dobitak za našu zemlju, ali još više profitirat će mladi ljudi koji imaju problema s pronalaženjem posla ili nemaju gdje steći iskustvo', smatra Tomislav Ćuto, informatički stručnjak zaposlen na Sveučilištu u Rijeci.
Presudili sposobni kadrovi
Pročitajte i ovo
Investitor, poduzetnik i stručnjak za tržište rada
Nenad Bakić o dolasku IBM-a u Hrvatsku: Kad netko ovako velik dođe, to je jasan signal i ostalima
'Ponudili bolje uvjete'
TEHNOLOŠKI DIV U HRVATSKOJ Hoće li doći do otvaranja novih radnih mjesta?
U kombinaciji za IBM-ov centar uz Hrvatsku još su bile Slovenija i Slovačka, a direktor Damir Zec kazao je kako je presudno kod odluke bilo da je Hrvatska dokazala da ima sposobne kadrove koji imaju znanje i jezične vještine. No, s druge strane, stalno se govori o nedostatku obrazovanih informatičara na domaćem tržištu rada, dijelom stoga što je ova radna snaga vrlo tražena i dobro plaćena u zemljama Zapadne Europe te se mnogi odlučuju na odlazak u inozemstvo.
'Na žalost, s obrazovanim kadrom svaka IT tvrtka ima problema. Dobar kadar je teško pronaći, a poznato je da je Hrvatskoj kroničan nedostatak informatičara. Dobri inženjeri obično odlaze u inozemstvo radi boljih plaća i uvjeta, no čini mi se da se zahvaljujući nekim hrvatskim 'statupima' i te stvari polako mijenjaju', kaže Saša Fišter, glavni urednik portala Zimo.co.
Prema njegovom mišljenju, upravo zbog boljih radnih uvjeta u drugim europskim zemljama, IBM-ov centar teško da će zaustaviti odljev mladih informatičara preko granice, čemu se nada premijer Orešković.
Fišter, naime, smatra da će primanja u IBM-ovom centru biti prilagođena hrvatskom standardu - znači između 5.000 - 15.000 zavisno o razini znanja pa će oni kojima je novac glavni faktor i dalje odlaziti preko granice.
'No, ja smatram da financije i ne bi trebale biti ključna stavka u ovoj priči nego sjajna prilika za mlade ljude koji će imati priliku steći iskustvo u jednoj globalnoj kompaniji kao što je IBM. Moje je mišljenje da Hrvatska ima dovoljno informatičara koji su stekli formalno obrazovanje, ali nemaju se baš gdje dalje razvijati. Njihovo primjenjivo znanje je vrlo malo. Ovo je njihova prilika, no spektakle i čuda kao i plaće od 3000 eura ne treba očekivati', ocjenjuje Ćuto.
350.000 zaposlenih i prihodi od 82 milijarde dolara
IBM je jedna od najvećih američkih kompanija i sedmi najvrijedniji brand u svijetu na Forbesovoj listi. Osnovana je 1911. godine, a danas ima oko 350.000 zaposlenih diljem svijeta. Bavi se razvojem, proizvodnjom i prodajom računala, posredničkih softvera (middleware) i softvera, a nudi i usluge pružanja infrastrukture, hostinga i konzaltinga.
Lani je IBM ostvario prihode od gotovo 82 milijarde dolara, no činjenica je da im konstantno padaju već 17 kvartala za redom te da se kompanija već dulje vrijeme u restrukturiranju nastoji riješiti dijelova koji donose manju zaradu ili gubitke, a preusmjeriti svoje poslovanje prema ‘cloud’ i uslugama mobilne sigurnosti.