Kada je prije 25 godina došao u Hrvatsku, sve što je Chen htio je svoj restoran. Tada je to radila većina Kineza, a danas u Hrvatskoj grade mostove. No, onima koji će graditi Pelješki, Chen savjetuje - strpljenje.
Pročitajte i ovo
Visoke tenzije
Kina gomila brodove oko Tajvana: "Cilja i na druge zemlje u regiji"
KINI POD NOSOM
SAD, Japan i Filipini demonstriraju silu kao odgovor na kinesku podmornicu u filipinskim vodama
"Polako. U Hrvatskoj sve mora polako, ne može u brzini. Ovdje mi je uvijek bilo dobro, već 25 godina. Naše zemlje su prijateljske, to je super", kaže nam Chen Wenzi, vlasnik restorana.
Osim što su prijateljske, napokon se počinju povezivati i ekonomski. Pelješki most ulaznica je za sve kineske investitore, kojih će, uvjeravaju njihovi regionalni partneri, biti sve više.
"Možemo slobodno najaviti da će luka Zadar biti jedna od bitnijih kineskih investicija u sljedećem periodu, mislim da već do polovine ove godine. Postoji interes kineskih investitora za prugu Knin-Zadar. Ako ne pravi spasitelj, da će Kina biti jedan od najvažnijih investitora već u bliskoj budućnosti", istziče Siniša Malus, iz Kineske Jugoistočno Europske Poslovne Asocijacije.
Gradnja Pelješkog mosta za sobom će povući i hrvatske podizvođače. U Konfucijevu institutu već su pripremili posebne radionice za sve hrvatske tvrtke, koje će usko surađivati s Kinezima na izgradnji mosta.
Na privlačenju Kineza aktivno radi i HGK. Krajem prošle godine otvorili su predstavništvo u Šangaju, što je već rezultiralo probojem nekih naših tvrtki na tamošnje tržište.
"Naša međunarodna razmjena sa Kinom je još uvijek ispod milijarde dolara, što je ustvari za suradnju s drugim najvećim gospodarstvom na svijetu doista još uvijek nedovoljno", kaže Želimir Kramarić iz Hrvatske gospodarske komore.
Više nego dovoljno je zato kineskih turista, koji iz godine u godinu sve češće posjećuju Hrvatsku. Idealna osnova za gospodarsku nadogradnju.