Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Premijera Euripidovih 'Bakhi' sa svim 'spornim' detaljima

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Na Splitskom ljetu je sinoć, nakon dvodnevne neizvjesnosti hoće li ili neće biti premijere, izvedena Euripidova tragedija "Bakhe" na sceni u dvorištu škole Spinut i to točno onako kako je režiser postavio, sa svim spornim segmentima zbog kojih je uprava Splitskog ljeta htjela odgoditi premijeru.

Euripid, antički pjesnik psiholoških i jezivih sukoba u kojima se nagoni neizdrživo sukobljavaju sa svime što uvažava vjera i tradicija bila je dobra osnova da mladi buntovni redatelj Oliver Frljić progovori i o tamnim stranama Domovinskog rata, te o politici i političarima.

Pročitajte i ovo Domagoj Ivanković i Domagoj Janković - 1 O Zokiju i Plenkiju Dva glumca došla na Markov trg pa najavili "Tvrdu kohabitaciju": Glavne uloge imaju predsjednik i premijer Božični bal lipicanaca - 1 Čarobna atmosfera Božićna bajka iz Đakova: "Karte su prodane prije tri mjeseca, a oni su ponos Slavonije i cijele Hrvatske"

U predstavi je emitiran i dio govora aktualnog premijera na splitskoj Rivi 2001. i to dio u kojem kaže da se Hrvatska nikada neće odreći svojih generala. Nakon tonskog zapisa, glumac na sceni istaknuo je tranasparent s prostim komentarom. Emitirana su među ostalim i telvizijska izvješća o suđenju za zločine u Lori.

Glumci Zoja Odak, Vilim Matula, Mislav Čavajda i Tatjana Jovanović su u cjelosti se dajući ispunili svaku zamisao redatelja.

U predstavi je glavni rekvizit bilo 100 kilograma sirovog goveđeg mesa u šniclima. Dio je odmah na početku izvedbe pobacan s visine po sceni, tako da se u više navrata osjetio zadah gnjilog mesa, a glumac Mislav Čavajda nosio je jaknu od goveđih i junjećih šnicli. Ova krvava scena u Frljićevoj verziji simbolizira krvave bakanalije štovateljica boga vina Bakha koje su u tragediji tako divljale da je majka Agava svom sinu kralju Penteju odrubila glavu.

Uz to, u predstavi je bilo pucanja, pokazivanja srednjeg prsta, ali i spaljivanja makete zagrebačkog Hrvatskog narodnog kazališta kako bi autorski tim izrazio skepsu spram kazališta kao medija koji se, po njima, u Hrvatskoj nalazi u velikoj krizi.

Scena potpuno minimalistička, samo sa 4 plastične vreće za mrtvace, kao i kostimografija, po zamisli redatelja treba pokazati kulturološko stanje u zemlji.

Premijerna izvedba Bakhi završila je pristojnim aplauzom publike, a četvoro glumaca, koji su se na kraju predstave umiješali među gledatelje, unatoč pozivima da iziđu na scenu, to nisu uradili.

U predstavi je posebno plijenio u prvom dijelu, kad je bio sam na sceni, glumac Vili Matula, koji je suvereno vladao cijelim prostorom i u cijelosti ispunio potpuno praznu scenu.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene