Na hrvatskoj obali sve su češće charter turističke noćne ture između obale i otoka, a to zajedno sa svakogodišnjim povećanjem broja plovila predstavlja problem i potencijalni izvor opasnosti.

Galerija


Neimenovani splitski skiper za portal Dalmacija danas opisao je jednu noćnu situaciju na moru koja je mogla završiti tragično te je s tim u vezi uputio i apel vlasnicima malih brodica.

"Kada sam se večeras (u nedjelju navečer) brodom vraćao iz gradske luke s lijevanja goriva prema Stobreču, prošao sam na manje od 10 metara udaljenosti od brodice koja uopće nije imala upaljeno sidreno svjetlo na udaljenosti većoj od 700 metara od obale. Da sam ga udario s 23 čvora i brodom težim od 13 tona, ubio bih dvoje ljudi ni kriv ni dužan. Samo nas je dragi Bog sačuvao, a od njih ne bi ostalo ništa", opisao je neugodnu situaciju na moru navedeni splitski skiper.

Brodica tone (Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL) Posada brodice u Mljetskom arhipelagu bila u pogibeljnoj nesreći: ''Tonemo, udarili smo u nešto''

Pomorska policija/Ilustracija (Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL Srušio se pred suprugom i dvoje male djece: Muškarac (51) preminuo, pozlilo mu na brodu

Postoji više problema s malim brodicama koje ne slijede ni sigurnosne mjere niti imaju adekvatnu sigurnosnu opremu, poput reflektora za radar, kako bi bile vidljive na njemu. Pozvao je i nadležne vlasti da počnu kažnjavati takvo neodgovorno ponašanje na moru.

"Ovo su vrlo ozbiljne situacije i nadam se da zbog neodgovornosti pojedinaca neće biti bespotrebnih žrtava na moru", ističe splitski skiper.

"Male brodice stanu na sidro i ne upale sidreno svjetlo kako 'susjed ne bi vidio poštu gdje lovi', a ima i onih bez navigacijskih svjetala", dodaje.

Na kraju ističe da su najčešće lokacije gdje je uočio takvo ponašanje skipera malih brodica punta Marjan, ispred Duilova, Splitska vrata te ispred Stobreča.