'Uprava Croatia Airlinesa već deset godina kontinuirano smanjuje prava pilota i kabinskog osoblja', objavio je Hrvatski sindikat prometnih pilota. 'I dok tvrtke u okruženju shvaćaju važnost stručnjaka u kompaniji, Croatia Airlines izdvaja za svoje osoblje svega 14 posto od prihoda, što je daleko manje od kompanija u okruženju, pa čak i Jata, Adrie i B&H Airlinesa', stoji u analizi koju su poslali medijima.
Pročitajte i ovo
Sindikati spremni
Vladi iznad glave ponovno visi štrajk: "Nisam pobornik da u ovo blagdansko vrijeme netko bude Grinch, ali..."
Male plaće
Djelatnici Hrvatske pošte najavili prosvjed, poznati i datum: Nezadovoljni su plaćama
>> 'To je skupa igračka, veliki luksuz'
>> Jedan dan štrajka Croatia Airlines koštao bi milijun dolara
'Više ne treba naglašavati ogromnu rastrošnost kompanija u domeni reprezentacije, voznog parka, nabave jer je ona svima jasna, bez obzira na kozmetičke poteze uprave kojom nastoji stvoriti drugačiju sliku o sebi, poput ekspresnog prekida leasinga za ultraskupi Lexus, neznatnih korekcija u plaći managementa, sitnih odricanja uprave i slično. Isto tako je svima jasno da nekoliko desetaka direktora i ogromna administracija ne samo da su debelo iznad standarda europskih kompanija, nego su daleko premašili zdrav razum', izvijestio je sindikat.
'Karta nevjerojatno skupa'
Ističu ono što je putnicima zrakoplovima već dobro poznato: 'Prosječna karta u domaćem prometu je nevjerojatno skupa. No, još više brine činjenica da red letenja nije prilagođen poslovnim putnicima, te posebno migracijskim putnicima. Nepojmljivo je da su migracijske navike stanovništva jasne (petkom prema Dalmaciji, nedjeljom u povratku), no naši zrakoplovi će radije zimi ležati na zagrebačkoj stajanci nego što će obaviti vikend-rotaciju prema Dalmaciji, dok putnici za iste letove traže kartu više.'
Management CA svojim potezima, kako pišu u analizi, kompaniju gura u bezdan. 'Došli smo do stupnja u kome se Croatia Airlines nalazi na samom dnu popunjenosti putničke kabine, te u kojem potencijalni putnici više niti ne provjeravaju cijene karata naše kompanije, znavši da je ona nekoliko puta više od konkurencije.
'Gubitak u prvom kvartalu 100 milijuna kuna'
Upravo zbog toga Croatia Airlines je u prva četiri mjeseca 2010. imala najslabije popunjenu kabinu. Još više brine činjenica da europske kompanije mahom postižu porast putnika u prvom polugodištu ove godine u usporedbi sa prošlom godinom, dok je Croatia Airlines i dalje u debelom minusu. U cargo prometu ovaj podatak je još više poražavajuć. U prva četiri mjeseca 2010. cargo promet se na razini Europe povećao, no u Croatiji on je pao za enormnih 27,1 posto.'
Izvijestili su kako sjedala na letovima CA, koje po code-share ugovoru ustupaju partnerima poput Lufthanse, Austriana, Swissa, te kompanije prodaju po osjetno nižim cijenama.
'I dok su gotovo sve kompanije u zelenom, tj. pozitivno posluju sve od kolovoza 2009., a posebno tijekom 2010., Croatia airlines proglašava još veći financijski gubitak nego tijekom 2009. Samo u prvom kvartalu ove godine on je iznosio preko 100 milijuna kuna, što je više od 50 posto gubitka cijele prošle godine (nešto manje od 200 milijuna).'
Podsjetimo, nakon propalih pregovora s upravom Croatia Airlinesa o kolektivnom ugovoru članovi Sindikata kabinskog osoblja zrakoplova u petak u šest sati kreću u štrajk. Hrvatski sindikat prometnih pilota ih podržava, a kako nam je potvrdio potpredsjednik Hrvatskog sindikata prometnih pilota Vedran Sović, ukoliko štrajk potraje pridružit će im se i oni u nedjelju ujutro.
Cijelu analizu sindikata možete pročitati u priloženom dokumentu.
Poslovna politika CA