Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Vožnja i uporaba mobitela nikako ne bi trebali ići zajedno. No, praksa pokazuje upravo suprotno, gotovo je nemoguće pronaći vozača bez mobitela u ruci.


Osim telefoniranja, vozači čitaju i pišu poruke, fotografiraju, rade selfije, što je u nekim situacijama jednako opasno kao i vožnja u alkoholiziranom stanju. Umjesto da su vozači koncentrirani na vožnju i promet, svaki osmi u vožnji koristi mobitel. Uglavnom je riječ o pisanju poruka, što bez obzira na brzinu kojojm vozite može biti iznimno opasno. Samo jedna sekunda može biti presudna.

Vezani članci Snijeg u Lici i Dalmaciji Snijeg prekrio dijelove Dalmacije, na Zelovu ga napadalo čak 15 centimetara. Policija uputila apel: ''Vožnja je otežana, budite oprezni!" Jurnjava po ledu Samo u Americi: Iskoristio mećavu kako bi jurio po zaleđenoj cesti, pa se iznenadio rezultatom

'Spuštanje pogleda na ekran mobitela ili tableta su sigurno kobne sekunde koje se ne mogu nadoknaditi nikakvom reakcijom vozača nakon toga. U tim kobnim metrima može se dogoditi nalet na vozilo, može se dogoditi prometna nesreća, ozlijeđivanje ili ne daj Bože smrtne posljedice', kazao je Nenad Zuber iz HAK-a.

Vozači sporije voze od kada ih snimaju 'kutije', ali rekordera i dalje ima

Nedostatak koncentracije usporava reakciju za 50 posto. Vozač koji nije koristio mobitel za vrijeme vožnje zaustavio se nakon 55 metara. Vozač koji je mobitel koristio, svoj automobil zaustavio je nakon 63 metra. Odnosno, dok je prvi stajao, drugi automobil je pored njega prošao brzinom do 40 kilometara na sat.

U posljednjih nekoliko godina policija je napisala više do 200 000 kazni za korištenje mobitela. Kazna od 500 kuna, očito nije dovoljna. Nije samo pisanje poruka ono što vozačima odvraća pozornost od prometnice. Svaki dvanaesti tijekom vožnje svojim telefonom snima krajolik ili radi popularne selfije. Što je jednako opasno kao da za upravljač sjednete s 0.8 promila alkohola u krvi.

'Vozač bi trebao vozeći automobil, posveti se upravo vožnji, a sve ostalo je nešto kada se vozilo zaustavi. Onda to sve skupa može bitno utjecati na sigurnost u prometu', dodaje Zuber.

A ona bi, bez obzira na sve, trebala biti na prvom mjestu.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook