Podižući svijest o važnosti zdravog življenja, pitali smo građane koja namirnica sadrži više šećera. U videu pogledajte na koja su pitanja prolaznici odgovorili točno te što ih je posebno iznenadilo.

Galerija +0 Šećer u svakodnevnim namirnicama (Foto: Thinkstock)

Koliko je teško paziti na unos i koliko zapravo o šećerima znamo, pokazuje i anketa među prolaznicima. Građane su, čini se, najviše iznenadile usporedbe uobičajenih namirnica koje velik broj ljudi svakodnevno konzumira.

Vezani članci Život u Hrvatskoj: Virovitica - 6 Grad drva, mostova i kružnih tokova dom je najvećeg koncertnog klavira u Hrvatskoj, ali i jednako velikih afera Zatvara se šećerana u Osijeku - 1 Čeka li osječku tvornicu šećera nakon 114 godina rada - gorka sudbina? "S upravom nema kontakta, radnici šaptom odlaze"

Na pitanje o količini šećera u kečapu i prženim krumpirićima koji se gotovo uvijek serviraju u jednoj porciji većina građana znala je pravi odgovor. Više šećera nalazi se u kečapu. Zapravo, mnogo više. Jedna porcija krumpirića (100 g) sadrži 2,08 grama šećera, a samo 10 grama kečapa sadrži 2,8 grama šećera.

Prvo što se nađe na fronti ljudskog tijela nakon unosa šećera su zubi. Bakterije koje se nalaze u usnoj šupljini, uz šećer, stvaraju šećerne kiseline koje su glavni krivac za nastanak karijesa. One otapaju minerale s površine zubi i tada može doći do problema. Zaštita je vrlo jednostavna – pranje zubi, dva puta dnevno po dvije minute.

To ne znači da zube moramo prati nakon svakog uživanja u hrani koja sadrži imalo šećera, već da bismo trebali koristiti zubne paste koje sadrže aktivni fluorid koji se veže na caklinu kako bi zaštitio zube od napada šećernih kiselina. Fluorid pomaže u prevenciji karijesa privlačeći nove minerale na zub, čineći ih jačima nego prije.

Neki su nam prolaznici rekli i kako pranje zubi često preskaču jer im je to dosadno, a mi smo i ponudili i opcije za ispravne, ali zabavne načine pranja zubi.

Pitanje na koje nitko od prolaznika nije odgovorio ispravno jest usporedba količine šećera u standardnoj porciji kokica i jednoj krafni. Iako se kokice nalaze na svim listama najzdravijih grickalica, a krafna na svim listama namirnica prepunih šećera, bitno je pripaziti na jedan detalj – način pripreme. Svom zdravlju, zubima pogotovo, više ćete naštetiti ako pojedete standardnu porciju karameliziranih kokica umjesto jedne krafne.

O ostalim usporedbama količine šećera u svakodnevnim namirnicama saznajte u videu.
 

 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju