Branimir Bunjac iz Živog zida koji je govorio o Zakonu kojim se regulira cestovni prijevoz istaknuo je da se zakon bavi nizom minornih odredbi, umjesto da se bavi nečim važnijim kao što je monopol u cestovnom prometu.
''Zakon se uglavnom bavi prekršajnim odredbama, tehničkim stvarima, ali neće riješiti probleme koji muče naše cestovne prijevoznike'', rekao je Bunjac dodajući da se zakonom ne suzbijaju nelojalne konkurencije. Primjer za to je cijena za tehnički pregled vozila koji, navodi, u Sloveniji košta 97 eura, a u Hrvatskoj više od 500 te dok se u Njemačkoj tehnički pregled vrši svake dvije godine, a i jeftiniji je nego u Hrvatskoj, kod nas se mora obavljati svake godine.
''Netko je dozvolio da se uspostavi monopol, da se jedna tvrtka s javnim ovlastima da u ruke privatnicima koji su povezani s politikom. Ta se tvrtka zove Centar za vozila, koji godišnje uprihodi između 400 i 500 milijuna kuna, ima fiktivne vlasnike, a stvarni vlasnici su iz redova jedne stranke koja puni privatne džepove na račun MUP-a i državnog proračuna. Vlasnička struktura centra za vozila ide do samog državnog vrha'', rekao je Bunjac pitavši tko je dozvolio da jedna tvrtka ima monopol nad cijelim tržistem, tko štiti te ljude, kako se oni zovu i ''ima li ova Vlada hrabrosti u raščišćavanje ovakvog žalosnog stanja''.
Na to mu je odgovorio zastupnik iz redova Mosta Miro Bulj. ''Ako su ti podaci točni, dajem Vam podršku, da MUP, DORH… utvrde tko je vlasnik, tko sisa pare iz našeg proračuna i da se sve provjeri ako je ovo istina, a vjerujem da je kolega Bunjac rekao provjerene informacije'', kazao je Bulj.
I predsjednik Sabora Božo Petrov pozvao je Bunjca i ostale zastupnike da reagiraju na ova saznanja. ''Budući da je kolega zastupnik iznio dosta ozbiljne informacije, volio bih da se ne zaustavi na tome, nego da se po tom pitanju kolega zastupnik i drugi uključe, a ne da to ostane samo na razini rasprave i stjecanja političkih bodova'', rekao je Petrov.
Iz redakcije portala DNEVNIK.hr zastupniku Bunjcu poslali smo upit, te je odgovorio kako je javno postavio pitanja u skladu s informacijama koje je dobio od sindikata cestovnih prijevoznika.
''Ključno, koja je vlasnička struktura CZV i na koji način je ta privatna tvrtka dobila javne ovlasti i praktički monopol na tehničke preglede u Hrvatskoj. (Radi se o prihodima cca 450 milijuna kuna). Ukoliko ne dobijem zadovoljavajuće odgovore sljedećih dana, iskoristiti ću svoja zastupnička prava da saznam potrebne informacije i po potrebi obavijestim nadležne institucije'', odgovorio je Bunjac za DNEVNIK.hr.
Centar za vozila opovrgava navode Bunjca
Komentar na tvrdnje zastupnika Bunjca iznesene u Saboru smo zatražili od Centara za vozila. ''Nije istina da Centar za vozila Hrvatske ima skrivene vlasnike. Imatelji više od 90% dionica su zaposlenici, bivši zaposlenici i članovi njihovih obitelji i na ni jedan način nisu povezani s politikom. Svi dioničari vidljivi su na web stranicama SKDD-a i potpuno je netočna i proizvoljna tvrdnja da dionice drže u ime trećih osoba (bilo iz politike, bilo izvan politike)'', rekli su u Centru.
Također opovrgavaju navode zastupnika Bunjca da je tehnički pregled kod njih 500 eura, napominjući da cijene (po kategorijama vozila) određuje Ministar nadležan za unutarnje poslove i objavljuju se u NN, te se mogu vidjeti na web stranicama Centra za vozila Hrvatske. Npr. cijena tehničkog pregleda za osobni automobil iznosi 158 kuna, uvećano za PDV, a za automobile koji podliježu ECO-tekstu, oko 100 kuna, uvećano za PDV i jednaka je u svim stanicama za tehnički pregled vozila u RH.
U Centru kažu da nije istina da drže monopol na tržištu i da u ovom trenutku postoji 159 stanica za pregled vozila u kojima su nosioci poslovanje 42 pravne osobe. Nadalje ističu da Centar za vozila Hrvatske d.d. jest privatna tvrtka s javnim ovlastima što nije ništa neuobičajeno, jer u Hrvatskoj postoji čitav niz tvrtki koje izvršavaju javne ovlasti, a u privatnom su vlasništvu. Kada su u pitanju tehnički predmeti vozila, brojne članice EU imaju sustav u kojem tehničke preglede, na temelju javnih ovlasti, obavljaju privatne tvrtke (Njemačka, Irska, Švedska itd.).
''Centar za vozila Hrvatske već čitav niz godina ne isplaćuje dobit iz tekućeg poslovanja, već je ulaže u razvoj i stabilnost sustava tehničkih pregleda vozila“, rekao je za DNEVNIK.hr Goran Pejić, iz Centra za vozila Hrvatske.
Zakon o radnom vremenu
U nastavku treće sjednice Hrvatskog sabora nastavlja se raspravom o prijedlogu Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu.
Tomislav Mihotić, tajnik u ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture predstavio je Zakon o radnom vremenu.
Vojni rok
Na početku zasjedanja Sabora gotovo svi klubovi zastupnika zatražili su stanku kako bi govorili o raznim temama, među kojima je i uvođenje obaveznog vojnog roka.
SDP smatra da su vojne strategije nešto što se usvaja dugoročno i da smo već usvojili doktrinu NATO-a, a ne Rusije. ''Dolaziti s nedorađenom idejom, uzburkavati mlade. Kako mislite da se služi vojni rok u sezoni, a u sezoni nam nedostaje radnika'', kažu iz SDP-a.
''Svakako smo za stimuliranje ljudi koji žele odslužiti vojni rok'', poručuje Franko Vidović iz SDP-a.
U HDZ-u pak smatraju da je potrebno ojačati vojsku brojem ljudi koje će osposobiti za potencijalne ugroze.
Panenić o nebrizi sustava za nemoćne građane
Tomislav Panenić iz Mosta upozorio je na slučaj obitelji Mitrović koji su izgubili život u požaru svoje kuće. ''To se događa u nebrizi sustava za one koji očekuju pomoć tog sustava'', rekao je Panenić istaknuvši da su ravnateljica za socijalnu skrb i Crveni križ rekli da nisu bili upoznati s tim, što ukazuje na to da sustav treba promijeniti. Tražio je da se ponovno uspostavi sustav prava na pomoć u kući koja je ukinuta 2014.
Nezavisni zastupnik Kažimir Varda rekao je da ne može vjerovati da građani, susjedi koji su prolazili pokraj te ''nazovimo kuće nisu reagirali'' i pozvao ljude da prijave institucijama kada vide da nekome treba pomoć.