Zagrebački električni tramvaj (ZET) uskoro će se izdvojiti iz Zagrebačkog holdinga i ubuduće će funkcionirati kao samostalno poduzeće. Tako će nakon osam godina suživota u Holdingu čelništvo ZET-a račune polagati izravno gradskoj upravi i gradonačelniku Milanu Bandiću.
Pročitajte i ovo
Postoji još jedan problem
Vozač ZET-a otvorio dušu: "Stanje autobusa je katastrofa, vozimo do iznemoglosti, ma bolje je voziti se biciklom"
Veća materijalna prava
ZET, Holding i sindikati potpisali kolektivne ugovore: "Cilj je bilo pokazati da Grad cijeni radnike"
'ZET se sufinancira iz gradskog proračuna, a budući da je riječ o velikoj tvrtki, nema razloga da i ne funkcionira sam za sebe', kazala je Mirka Jozić, pročelnica za gospodarstvo.
Na taj način, objasnila je, tvrtka će se lakše restrukturirati kako bi stala na zdrave noge. Ovakvim raspletom zadovoljni su i u Holdingu jer više neće morati novčano pomagati tvrtku koja je svake godine stvarala veliki minus pa će tvrtke dobitaši novac moći iskoristiti za unapređenje svojih usluga.
Prijašnjih godina Grad je ZET-u uplaćivao oko 750 milijuna kuna subvencije, koliko se planira uložiti i u 2014., no za očekivati je da će se, uz štednju unutar tvrtke, i taj iznos morati povećati kako bi se minus smanjio. Naime, ZET-u je za poslovanje 2012. trebalo 1,5 milijardi kuna godišnje, a prema dosadašnjem modelu, manje od 300 milijuna zaradili su od prodaje karata.
Najviše lažnih diploma otkriveno u Tržnicama i ZET-u
Da su ZET-u potrebne hitne promjene od prvog dana dolaska na čelo Holdinga najavljivao je i Slobodan Ljubičić. Jedan od prvih poteza bilo mu je ukidanje SMS kupnje karata, što su putnici zloupotrebljavali, a ubrzo potom najavljene su i strože kontrole kako bi se povećao prihod. Nedavno su iz ZET-a najavili pojačane kontrole u tramvajima gdje je švercanje najveće, dok u autobusima kontrolu karata već obavljaju sami vozači prilikom ulaska putnika.
Do početka ljeta očekuju se i niže cijene karata, čime se dodatno planira motivirati građane da kupuju karte, ali da javni prijevoz koriste i oni koju su to izbjegavali baš zbog cijene. S planom za budućnost ZET-a upoznat je i Ante Jelić, čelnik Sindikata vozača u kome se nalazi najveći dio zaposlenih. Smatra da je Holding prevelik sustav za bilo kakvu modernizaciju i promjene te da se previše vremena gubi na odluke koje moraju proći nekoliko uprava.
'Plan je napraviti sposobno i dobro poduzeće koje može normalno funkcionirati na tržištu iako je svima jasno da ZET nikada neće moći živjeti samo od prodaje karata i bez subvencije grada', istaknuo je Jelić.
Dodao je da su prvi pomaci prema štednji već napravljeni te je 500 osoba tvrtku napustilo, a njih 20 otpušteno je zbog lažnih diploma i svjedodžbi. (VLM)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook