Nakon što je električni superautomobil Mate Rimca, Concept One, u nedavnoj utrci doslovce "pomeo" La Ferrarija i Teslin P90D L, mnogi svjetski entuzijasti pozivali su na okršaj između "najbržeg" na cesti - Porschea 918 Spyder i Rimčevog superautomobila, koji je dosad redom rušio konkurenciju bez ikakvih problema.


Concept One, superautomobil na električni pogon tvrtke Rimac Automobili, stao je bok uz bok Porscheu s najvećim ubrzanjem među serijski proizvedenim automobilima na svijetu - modelu 918 Spyder. Podsjetimo, nedavno je u utrci pobijedio i La Ferrari, s tim da je izraz "pobijedio" još i pristojna usporedba.

Prvi koji je Rimcu "bacio rukavicu" bio je Alejandro Salomondrin, tijekom Tjedna automobila u Montereyju u Meksiku. Rimac je prihvatio izazov i utrku protiv Salomondrinove 918-ice.

Dogovorili su utrku na 400 metara, na pisti Milan Raceway u Michiganu, u SAD-u, a prije utrke, Salomondrin je prethodno provozao Concept One i ostao oduševljen performansama i tehnologijom koja čini Concept One onim što taj automobil i jest - kraljem ceste.

Salomondrin, koji je za emisiju "Bangin' Gears" snimio utrku između svojeg "Pauka" i Rimčeve električne zvijeri, vidi budućnost u malim proizvođačima električnih automobila, koji iste mogu osuvremeniti i učiniti prilagodljivima do te mjere, da ih mogu održavati i s kućnog računala.

Vratimo se utrci. Rimac sam na web stranicama svoje tvrtke kaže, kako nije znao što očekivati od utrke, s obzirom na to da je 918-ica redom dominirala u utrkama protiv ostatka takozvanog "svetog trojstva", koje predstavljaju još McLaren P1 i La Ferrari.

"Čak da i izgubimo, nije loša stvar izgubiti protiv automobila s jednim od najboljih performansi ikad napravljenih", napisao je Rimac.

Njegov protivnik, Salomondrin, ni sam nije izgledao samouvjereno, ali obojica su se složili u jednom - da će se vraški dobro zabaviti. "Pobijedit će bolji automobil", rekao je prije same utrke Rimac, a Solomondrin se nasmijao.

Rimac priznaje da nikad nije osobno bio na sličnoj, toliko specijaliziranoj stazi za utrke na 400 metara te da nije znao što očekivati od nje. Smatrao je, možda, da će automobili imati najbolju moguću trakciju, da će se gume zalijepiti za stazu i da neće biti proklizavanja.

No, u prvih par rundi, oba su automobila proklizala, a Salomondrin je u jednom trenutku imao problema čak i s držanjem Spydera na pravocrtnoj putanji. Obojica su prvo napravili testne vožnje, te potom njih šest pod punim gasom.

Rimac kaže da je njegov Concept One dobio u pet od šest tih utrka, a jednu nije dobio jer je napravio grešku prilikom starta. U posljednjoj šestoj utrci, Rimac kaže da je napokon "shvatio" kako poboljšati trakciju guma na podlogu te je ostvario vrijeme od 9,9 sekundi, na što je Salomondrin naprosto "zinuo" u istinskoj nevjerici.

Ukupno su odvozili dvije testne i šest pravih utrka, a sedmu je Salomondrin odbio, jer je njegovom Spyderu bilo dosta. Isto tako, nije izgledalo kao da će Spyder ionako moći nadmašiti novog i ovaj put potvrđenog kralja ceste - Concept One.

Što se performansi tiče, Rimac je istaknuo još par zanimljivosti poput energetske učinkovitosti te je naglasio da je njegov Concept One utrke počeo na 95 posto kapaciteta baterije, a nakon njih 8 završio na 72 posto. Trošio je u prosjeku 1,96 kWh energije po utrci. Budući da litra goriva može dati 9,4 kWh energije, Rimac kaže da je taj dan na stazi potrošio ekvivalent 1,5 litara goriva u električnoj energiji. Impresivno, s obzirom na to da je mogao odvoziti baremo još triput toliko, pod najluđim postavkama svojeg automobila (čitaj: onih koje troše maksimum maksimuma iz njega).

Pogledajte utrku u priloženom videu.