Kako se navodi u priopćenju tvrtke "Pakt media", u ponedjeljak, 6. ožujka poslijepodne filmska produkcija izvela je "akciju kontroliranih specijalnih efekata" u kojoj je simuliran požar na snimanju u luci Posatu. Plamen se stvarao mehaničkim plinskim mlaznicama, a kako bi se spriječilo da se zapale drveni setovi, oni su bili premazani protupožarnom tekućinom.
Pročitajte i ovo
odlazi u povijest
FOTO Počelo rušenje poznatoga hrvatskog hotela
Zimska sezona
Od iduće godine nova pravila za ugostitelje u jadranskom biseru: "Nek' se osjeti šušur jer bez ljudi nema ničega"
Cijela akcija izvodila se na sigurnoj udaljenosti od gradskih zidina te pod nadzorom iskusnih stručnjaka kad je riječ o specijalnim efektima, a osigurana su i vatrogasna vozila kao dodatna sigurnosna mjera, navodi se u priopćenju.
Također tvrde da su svi konji koji su prolazili Stradunom tijekom snimanja filma "bili raskovani, ili su na kopitima imali tzv. gumene cipelice, a kotači na kočijama imali su gumene obloge". Dodaju kako su svi scenografski zahvati u javnom prostoru rađeni pod nadzorom i u suradnji s konzervatorima te da su bili u skladu s pravilima struke i pravnim propisima.
U priopćenju zaključuju kako - osim priljeva od 10-ak milijuna kuna lokalnoj zajednici, niza donacija i nesporno velikog publiciteta - snimanje te visokobudžetne holivudske produkcije nije ostavilo nikakvih drugih posljedica.
Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske u četvrtak je oštro osudilo "bezobzirni odnos prema spomeničkoj sredini Dubrovnika za svrhe filma 'Robin Hood: Origins'", ocjenjujući da je riječ o "prekomjernoj eksploataciji i sramotnoj degradaciji jednog od najvažnijih hrvatskih spomenika s atributom svjetske baštine". Među ostalim, zamjerili su što je Stradun za vrijeme postavljanja kulisa bio opterećen teškim vozilima, kamionima i dizalicama te što su tijekom snimanja njime "prolazili konji nezaštićenih kopita", a potpuno maskirani Posat bio je zasut šljunkom i pijeskom.
"Konstrukcije su se bez mjera zaštite postavljale na zidove građevina, a vrhunac je bio završni prizor paljenja kvazisela u Posatu, što je prikazano kao specijalni efekt, a zapravo je bio kontrolirani požar", napisali su povjesničari umjetnosti Hrvatske, ističući da su nakon snimanja na oba poprišta, na putovima do njih i nizu objekata ostale višestruke štete o kojima, tvrde, svjedoče dubrovački arhitekti.
Prozvali su gradsku upravu te najavili da će DORH-u postaviti upit o legalnosti procedure odlučivanja i poštovanja zakona, a postavljaju i pitanje odgovornosti Konzervatorskog odjela Ministarstva kulture RH u Dubrovniku, koji je s producentom sklopio ugovor u kojem se navodi mogućnost oštećenja i producentova obveza popravka.
Pomoćnik ministrice kulture Davor Trupković izjavio je u petak popodne kako su filmska ekipa i stručnjaci za snimanje filma u Dubrovniku izradili detaljnu projektnu dokumentaciju, što je Konzervatorski odjel ovjerio za sve mjere, a grad Dubrovnik utvrdio je posebnim uvjetima i nazočnost vatrogasaca te ostalih služba koje su trebale biti na mjestu događaja. Ako je stvarno bilo nekih oštećenja, istaknuo je Trupković, filmaši su svjesni toga da u skladu s ugovoru koji su imali to moraju vratiti u prvobitno stanje i ukloniti nastale štete. (Hina)