Privatna tvrtka Centar za vozila Hrvatske obavlja javne poslove registracije automobila. Da se sve vezano uz registraciju i promjenu vlasništva vozila obavlja u stanicama za tehnički pregled, ne sviđa se Mostu. Tvrde kako je to jačanje monopola privatne tvrtke.
Pročitajte i ovo
pokreću interpelaciju
Oporba kreće u rat protiv Butkovića i uprave Jadrolinije: "Da živimo u normalnoj i uređenoj državi..."
"Vrijeme je"
Miro Bulj ide u utrku za predsjednika? "Plenkoviću, lolo, ako te toliko živciram..."
"Državno vlasništvo dato je privatnicima da monopolistički upravljaju, zarađuju novac, na taj način pljačkaju državnu blagajnu, a i naš narod", smatra mostovac Miro Bulj.
MUP to demantira. U Hrvatskoj postoji 159 stanica za tehnički pregled 41 različite privatne tvrtke. Od svih prihoda stanica za tehnički pregled Centar za vozila Hrvatske dobiva 8,9 posto. Državi, odnosno policiji ide 8 posto. I sve je u skladu sa zakonom, poručuju iz MUP-a, kao što je potvrdio Ustavni sud, Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, ali i Europska unija.
"Direktive o tehničkim pregledima vozila dopuštaju državama da obavljanje ovih poslova povjere jednom ili više javnih ili privatnih tijela i na ovaj sustav se ne primjenjuje Direktiva o uslugama", stoji u priopćenju MUP-a.
A što se zapravo promijenilo? Sada se produljenje registracije vozila mora obaviti u stanicama za tehnički pregled, što stoji 115 kuna. Do sada se mogla obaviti i u policijskoj postaji, što je bilo 50-ak kuna jeftinije, no te opcije više nema. Iz Centra za vozila tvrde kako je tu opciju ionako koristila manjina vozača.
"U 2016. je od milijun i 844 tisuće produženja samo nekih 12 tisuća vlasnika vozila iskoristilo tu mogućnost. To je nekih 0,6 posto, što jasno ukazuje interes vlasnika vozila da to sve obavi na jednom mjestu", govori Mato Nikić iz Centra za vozila Hrvatske.
Neke su usluge i pojeftinile. Nema nultog tehničkog pregleda, pa je prva registracija osobnog vozila jeftinija za 202 kune. Kod promjene vlasništva vozila manji su troškovi, a i ne mora se više javnom bilježniku, što je ušteda od ukupno oko 100 kuna.
No Most kao problem vidi i to što su neki bivši ministri imali udjele u vlasništvu ili neke druge veze s Centrom za vozila Hrvatske.
"Znam da je gospodin Penić u toj priči, to je sigurno. Znam da je ta tvrtka kupila i Soboli od bivšeg ministra unutarnjih poslova i potpredsjednika Vlade Tomislava Karamarka, ali čuo sam da ni Ranko Ostojić nije baš u lošim odnosima s Centrom za vozila Hrvatske", govori Nikola Grmoja, MOST.
Ivan Penić nije imao komentara. Tomislav Karamarko u telefonskom je razgovoru poručio da Mostove konstrukcije racionalni ljudi ne komentiraju. Ranko Ostojić tvrdi kako je i sam upozoravao na ovlasti Centra za vozila Hrvatske. Ni u Centru ne žele komentirati Mostove navode.
"Centar za vozila je dioničko društvo registriran po svim pozitivnim zakonima Hrvatske, prema tome ne bi se upuštao u takve komentare", govori Nikić.
Centar za vozila Hrvatske privatiziran je 1993. godine, a ima osam dioničara. Temeljni je kapital narastao na nešto više od 118 milijuna kuna, a tvrtka uprihodi oko 500 milijuna kuna na godinu.
I iz Centra za vozila Hrvatske i MUP-a ponavljaju kako je cilj bio jednostavan, da se sve može obaviti na jednom mjestu. A time su, tvrde, zadovoljni i građani.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.