Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Podravka je objavila financijski izvještaj o poslovanju u prvom polugodištu ove godine prema kojem su prihodi od prodaje iznosili 1,95 milijardi kuna i bili su 1,9 posto manji nego u istom periodu lani, dok je neto dobit bila čak 74,5 posto manja i iznosila je 24,8 milijuna kuna.


Prihodi od prodaje Grupe Podravka u prvom polugodištu 2017. godine iznosili su 1,95 milijardi kuna, što je 37,4 milijuna kuna manje nego lani u istom razdoblju. Kako je navedeno u financijskom izvješću kompanije na Zagrebačkoj burzi, na pad je utjecao izostanak prihoda segmenta Pića koji je u prvom polugodištu 2016. godine iznosio 37,2 milijuna kuna te izostanak jednokratnog prihoda Mesnog programa koji je u istom razdoblju godinu ranije iznosio 13,7 milijuna kuna s osnove natječaja za isporuke robnih rezervi.

Grupa Podravka ostvarila je u promatranom razdoblju gotovo 70 posto prihoda od prodaje na inozemnom tržištu. Kada je pak riječ o prihodima od prodaje po regijama, u regiji Europa zabilježen je rast prihoda od prodaje u iznosu od 4 posto, u regiji Rusija i ZND od 8,7 posto te u regiji Nova tržišta od 5,5 posto, dok je regija Adria jedina regija koja je ostvarila niže prihode od prodaje u iznosu od 4,7 posto.

U toj je regiji, naime, glavni kupac Podravke Agrokor na koji otpada 20 posto njezine prodaje prehrambenih proizvoda u Adriji. U postupku izvanredne uprave koju je država postavila u toj kompaniji Podravka je prijavila 97,4 milijuna kuna potraživanja.

Neto dobit Podravke manja za 74,5 posto

Vezani članci Slika nije dostupna Bivši predsjednik Uprave Zvečeva otkrio koja su rješenja za spas te tvrtke od propasti Slika nije dostupna Tko je Marin Pucar, čovjek koji se drugi put našao na čelu Podravke

Neto dobit Podravke u prvih šest mjeseci iznosila je 24,8 milijuna kuna, dok je lani u tom periodu iznosila 97,3 milijuna kuna.

Najveći utjecaj na smanjenje dobiti imali su, između ostalog, veći troškovi realiziranih opcijskih dionica u odnosu na usporedno razdoblje (+9,3 milijuna kuna), viši troškovi otpremnina u odnosu na usporedno razdoblje (+22,4 milijuna kuna) te niža profitabilnost Grupe Žito u odnosu na isto razdoblje godinu ranije (- 21 milijun kuna), pojašnjavaju u Podravci.

Kada je riječ o strateškim poslovnim područjima Grupe Podravka, segment Prehrane ostvario je 1,544 milijarde kuna prihoda od prodaje. Na nižu razinu prihoda od prodaje, osim već spomenutih negativnih utjecaja Pića i Mesnog programa, utjecale su niže narudžbe smrznutog povrća na tržištu Rusije, poremećaji na tržištima regije Adria uslijed izvanrednih okolnosti povezanih s najznačajnijim kupcem Agrokorom, pritisci u Pekarstvu na tržištu Slovenije te prošlogodišnje promjene distributera u Zapadnoj Europi koji je još u postupku preuzimanja kanala prodaje, navode u koprivničkoj kompaniji koja je u veljači ove godine dobila novu upravu na čelu s Marinom Pucarom.

Segment Farmaceutike ostvario je 406,8 milijuna kuna, što predstavlja rast od 7,3 posto u odnosu na usporedno razdoblje prethodne godine. Na navedeni rast prodaje najviše su utjecali vlastiti brendovi koji su ostvarili rast prihoda od 8,3 posto, kažu u Podravci.