Mnogi su se danas zapitali je li operacija glasnica Nadana Vidoševića nužan medicinski korak ili dio predizborne kampanje?
Pročitajte i ovo
Ekskluzivno za Dnevnik Nove TV
Vidošević: Dobio sam veći stan sukladno mojoj poziciji
Donošenje proračuna
Bez privatnih investicija neće biti gospodarskog rasta
Mirela Španjol Marković, stručnjakinja za retoriku iz centra Ciceron, kaže kako je jasno da Nadan Vidošević ima zdravstvenih problema i kako je očito da se preforsirao. Njezine prognoze nisu optimistične. 'Ono što sada slijedi još je teže za Vidoševića. Nakon operacije treba odmor i nema garancije da će moći izdržati daljnju komunikaciju. Naime, bude li se naprezao, Nadan bi mogao potpuno izgubiti glas', pojašnjava Španjol Marković.
Stručnjakinja za retoriku demantirala je Nadana Vidoševića koji je izjavio kako nije bitno kako se kaže nego što se kaže. 'Čak 38 posto dojma odlazi na glas, odnosno na način na koji se izražavamo, dubinu glasa, tempo i sigurnost kojom govorimo. Samo 7 posto dojma odlazi na ono o čemu pričamo', tako kaže Šopanjol Marković i pojašnjava kako se ovdje ne radi samo o medicinskom nego i o psihološkom problemu. Naglašava da ljudi osobe bez glasa doživljavaju kao osobe bez snage.
Operacija će utjecati na predsjedničku kampanju
Mirela Španjol Marković ističe kako Nadanu Vidoševiću želi što brži oporavak i objašnjava kako će njegova operacija utjecati na predsjedničku kampanju. 'Privremeno će doći do fenomena da će ljudi s njim suosjećati i identificirati se. Tako će Nadan Vidošević kratkoročno dobiti nove glasače, no dugoročno će ih izgubiti jer na dan izbora ljudi ipak odlučuju raciom, a ne osjećajima'.
Anđelko Milardović, direktor Centra za politološka istraživanja, operaciju Nadana Vidoševića ne doživljava kao trik kojim će dobiti više birača, već drži da se radi o medicinskom problemu. 'Jasno je da čovjek ima problema, a komunikacija je ovdje osnovni instrument. Ako Nadan Vidošević pretendira na funkciju predsjednika, a to se odnosi i na sve ostale kandidate, morao bi od liječnika imati potvrdu da je dugoročno spreman obnašati tu funkciju', kaže Milardović.
'Tri ključne stvari za sve kandidate'
Dodaje kako Vidošević promukla glasa ne može predstavljati zemlju u inozemstvu jer on tamo ne istupa kao pojedinac već zastupa cijelu naciju. 'Ako hoće biti prvak, neka ide do kraja i pokaže sve. Svi bi predsjednički kandidati trebali imati na umu tri nužne stvari. Moraju imati liječničku potvrdu koja jamči da su sposobni obavljati dužnost predsjednika. Druga stvar je da njihovo imovinsko stanje mora biti potpuno čisto i jasno i deklarirano do daske. Treća stvar je da moraju imati dobar program, odnosno, da sadržaj ne smije biti istisnut formom', naglašava Milardović.
Ukoliko Nadan Vidošević želi ići do kraja, neka točno definira sve što ima iz 90-tih godina, imovinsko stanje mora biti deklarirano do daske, poručuje Milardović
Upozorava na problem da predsjednički izbori sve manje imaju veze s politikom i sve više postaju dio društva spektakla u kojem se gubi sadržaj, a to se pokušava nadomjestiti formom i slikom koju stvaraju marketinške agencije i mediji. 'Kada predsjednički kandidati nemaju što pametno reći, nemaju programe ni rješenja koja bi vodila zemlju iz krize, onda to nadomještaju slikom. Tako se kod nas rasprave svode na boje kravate, marku sunčanih naočala, način na koji je kandidat sposoban zabavljati narod', objašnjava Milardović koji predsjedničku kampanju uspoređuje s reality showom. 'Na scenu su stupile osobe koje nemaju sadržaja ni viziju, to je simulacija političke zbilje koja proizvodi imidž. No, zaboravlja se da imidž ne rješava probleme niti vodi zemlju iz krize', dodaje Milardović.
Umjesto predsjedničkih izbori za Miss političara
Upozorava da se kod nas događa potpuna amerikanizacija predsjedničke kampanje i naglašava kako se nismo ugledali na kampanju Baracka Obame koji je ipak uspio spojiti formu i sadržaj. 'U fokusu kampanje ne može biti odijevanje i takve marginalne stvari jer one nisu primarne u politici. Ako je tako, nazovimo onda predsjedničke izbore izborima za Miss političara kada je i tako većina kandidata manekena. U izborima za predsjednika ne smije biti najbitnije je li Nadan lijep, je li Vesna mršava', pojašnjava Milardović i naglašava kako takvim ponašanjem ismijavamo predsjedničke izbore i dovodimo u pitanje instituciju predsjednika.
Direktor centra za politološka ispitivanja predviđa da će naša republika, ukoliko je budu vodile markentiške agencije i mediji, postati Republika Zrće. 'Agencije predsjedničke kandidate pakiraju i prodaju kao da su hrenovke. A kada se ništa upakira i prodaje kao nešto, to je obična laž i prijevara. Naše političke stranke potpuno gube kontrolu i sada već dolazi u pitanje spašavanje politike' dodaje Milardović.