Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Prava potrošača

Kupili ste proizvod ili platili uslugu i niste zadovoljni? Postoji rješenje za taj problem, ovo su detalji koje morate znati

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Svakome se može dogoditi da kupi proizvod ili plati uslugu i bude nezadovoljan onim što je dobio za svoj novac. Nezadovoljstvo u tom slučaju građanin može trgovcu izraziti pisanim prigovorom. Donosimo detalje.

U slučajevima kad kupac, odnosno potrošač nije zadovoljan proizvodom ili uslugom koje je platio, može se obratiti trgovcu pisanim prigovorom.

Pročitajte i ovo Sniženja - 1 Nelogičnosti oko online kupovine Počela zimska sniženja, cijenama nezadovoljni i kupci i trgovci: "Nerazumljiv zakon nas ograničava u radu" Trgovački centar, ilustracija Ima svega Kako nas varaju u trgovinama: Inspektori bili u kontroli ljetnih sniženja, objavili na kakve sve prekršaje su naišli

Svaki trgovac je dužan omogućiti kupcu podnošenje pisanog prigovora u poslovnim prostorijama ili prodavaonici ili, prema izboru trgovca, putem pošte, telefaksa ili e-maila. U poslovnim prostorijama ili trgovini mora biti vidljivo istaknuta obavijest o načinu podnošenja pisanog prigovora potrošača.

Rok za odgovor na pisani prigovor

Trgovac na pisani prigovor nezadovoljnog kupca mora odgovoriti u roku od 15 dana od dana zaprimanja prigovora.

Također, trgovac je dužan čuvati evidenciju pisanih prigovora kupaca koje je dobio tijekom jedne godine od dana kad ih je primio.

Reklamacija pružateljima javnih usluga

Kod trgovaca koji su pružatelji javne usluge, poput vodoopskrbe i odvodnje, javnog prijevoza i sličnog, korisnici tih usluga imaju na raspolaganju i reklamaciju.

Tvrtka koja je pružatelj usluge u tom slučaju mora osnovati povjerenstvo za reklamacije potrošača. U sastavu povjerenstva mora biti i predstavnik udruge za zaštitu potrošača.

Potrošač reklamaciju podnosi tek nakon što je dobio odgovor pružatelja usluge na ranije poslani pisani prigovor ili ako nije dobio odgovor u zakonskom roku. Povjerenstvo tada ima rok od 30 dana za odgovor na reklamaciju potrošača.

Ako se problem ne riješi

Nakon što kupac ne riješi problem s trgovcem putem pisanog prigovora i reklamacije, može podnijeti prijavu tržišnoj inspekciji Državnog inspektorata.

Prijava se podnosi putem interneta, putem Centralnog informacijskog sustava zaštite potrošača (CISZP) te osobno ili poštom na adresu Šubićeva 29, 10000 Zagreb.

Potrošač može problem s trgovcem pokušati riješiti i putem tijela nadležnih za alternativno rješavanje potrošačkih sporova. Detalji se mogu pronaći na Središnjem portalu za potrošače.

Alternativno rješavanje potrošačkih sporova omogućuje potrošaču da svoje sporove s trgovcem sa sjedištem u Hrvatskoj ili u nekoj od država članica Europske unije, Norveškoj, Islandu ili Lihtenštajnu riješi na brz, efikasan i financijski prihvatljiv način.

 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene