Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Plaćat će se ulazak vozilom u centar grada

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Europski povjerenik za promet Jacques Barrot izjavio je nedavno da će se u Zelenu povelju Europske unije uvrstiti posebne odredbe o uvođenju gradske cestarine odlukom lokalnih vlasti, čak i ako nacionalno zakonodavstvo to ne predviđa.

Iako gradska cestarina već postoji u Londonu i Stockholmu, o njezinu se uvođenju već godinama vodi javna rasprava i u Ateni, koja je zagušena prometom unatoč sistemu par-nepar, koji je u glavnom gradu Grčke na snazi već tridesetak godina, piše Vjesnik.

Pročitajte i ovo HDZ-ov plakat upućen splitskom gradonačelniku Ivici Puljku Rastu tenzije HDZ plakatom sprdao Puljka, ubrzo stigao odgovor: "Nije sramota biti nepismen, sramota je biti drzak i nepismen" Ana Dorotić Čaljkušić većina nije ugrožena Puljak ostao bez vijećnice: Dorotić Čaljkušić dala ostavku i istupila iz stranke

Unatoč velikom negodovanju građana, koji će, posve je izvjesno, morati izdvajati dodatan i sigurno ne mali novac za vožnju svog metalnog ljubimca središtima europskih gradova, činjenica je da stvar funkcionira te u smirivanju prometnoga kaosa daje izvrsne rezultate. 

Naime, kako prenosi portal Europe.hr, probno uvođenje gradske cestarine u Stockholmu u siječnju 2006. smanjilo je broj automobila u centru grada za čak 25 posto, vrijeme čekanja pred semaforima u prometnoj špici od 30 do 50 posto, a zagađenje je smanjeno za 14 posto, što je dovoljno jasan znak Europskoj komisiji da se uvođenju cestarine za ulazak u sve prometno zagušene gradove u EU da zeleno svjetlo. 

Sada se postavlja pitanje što će učiniti Hrvatska, odnosno hrvatski gradovi, jer je riječ o odluci lokalnih vlasti. 

Ponajprije je pitanje što će učiniti Zagreb, metropola koja iz godine u godinu ima sve veće probleme i sve teže pronalazi rješenja za stavljanje prometa pod kontrolu. 

U posljednje se vrijeme spominjalo nekoliko rješenja, poput izgradnje sjeverne zaobilaznice te nekoliko novih mostova koji bi trebali rasteretiti promet u srcu grada.

Dakako, tu je i nezaobilazna naplata parkiranja koja se, zbog prometnoga zagušenja, sve više širi prema periferiji, te će tako uskoro osvanuti u gradskim četvrtima Siget i Maksimir, koja su sve samo ne uži centar grada. Prije nekoliko mjeseci spominjala se čak i mogućnost ugrađivanja crnih kutija u automobile koje bi mjerile vožnju u centru te bi se onda vlasnicima tih vozila svaki mjesec na kućnu adresu ispostavljali računi.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene