Pelješki most, uz prometnu funkcionalnost povezivanja s jugom Hrvatske, postaje i nova turistička atrakcija o čemu već strani mediji rade priloge, a bit će i dio turističke promocije zemlje te se očekuje da dodatno potakne turističku potražnju za jugom, ističe za Hinu direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
Pročitajte i ovo
ljeto u tišini?
Poduzetnici na nogama: "Bojim se da nećemo biti top 10 destinacija"
sezona prije sezone
Počinju gužve: Stonska obilaznica još se čeka, iz Hrvatskih cesta otkrivaju kad bi sve moglo biti spremno
"Most će zasigurno biti nova turistička atrakcija, kako za nautičare, za koje će plovidba ispod mosta biti poseban doživljaj, tako i za brojne putnike i turiste kojima se pruža prekrasan pogled na most s okolnih vidikovaca i cesta. Koliko će motiv i sam most biti uključen u kreiranje posebnih ponuda, tura, suvenira i drugog ovisi o samim destinacijama i subjektima koji djeluju na tom području, a HTZ će kao i do sada koristiti most u sklopu promotivnih i informativnih kampanja", poručio je Staničić uoči otvorenja Pelješkog mosta u utorak.
Smanjenje ovisnosti turizma o zračnom prometu
Još je rano, kako dodaje, govoriti o izravnom i konkretnom utjecaju mosta na turistička kretanja u destinacijama na krajnjem jugu, ali smatra da je sasvim sigurno da će most smanjiti ovisnost juga i njegovog turizma o zračnom prometu.
"Iako su za Dubrovačko-neretvansku županiju među najvažnijim turističkim tržištima Velika Britanija i SAD, jako su važna i tržišta Njemačke, Poljske, Francuske i Slovenije, kao i domaće tržište, pa se očekuje i izravan utjecaj mosta na jaču potražnju i posjećenost i s tih tržišta. To se uklapa i u sliku Hrvatske kao vrlo dobro pozicionirane i prepoznate kvalitetne auto destinacije, čemu Pelješki most dodatno pridonosi", kaže Staničić.
Da most privlači turiste, ali i medije iz svijeta, pokazuje i prošlotjedna posjeta novinarske ekipe vodećeg europskog informativnog kanala Euronewsa, koji su ga u organizaciji HTZ-a snimali uz turističke teme i ponudu Dubrovačko-neretvanske županije te će prilog emitiati na tom kanalu koji je dostupan za oko 70 posto kućanstava u Europi ili za oko 145 milijuna ljudi.
O vezi s turizmom Staničić još naglašava da, uz bolju prometnu dostupnost Dubrovnika i cijelog poluotoka Pelješca, most znači i da će putovanje tim dijelom zemlje od sada biti puno praktičnije i ugodnije.
"Posebno smo ponosni i kako je most svojim kompleksnim i unikatnim dizajnom promijenio vizuru Malostonskog zaljeva, što će nam svakako koristiti i u pripremi atraktivnih te kvalitetnih promotivnih materijala i sadržaja za inozemna tržišta", kaže Staničić.
Turistički Dubrovačko-neretvanska županija blizu rezultatu iz 2019.
Zaključno iznosi i podatke o turističkom prometu u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, koji je u dosadašnjem dijelu ove godine sa 838 tisuća turista i oko 3,6 milijuna noćenja za 141, odnosno 108 posto bolji nego u istom razdoblju prošle godine 2021. U odnosu na rekordnu 2019. to je pak razina od 70 posto dolazaka i oko 81 posto noćenja turista.
Samo u dosadašnjem dijelu srpnja, u toj je županiji boravilo oko 305 tisuća turista, ostvarivši više od 1,5 milijuna noćenja, što su porasti od 48 i 41 posto u odnosu na 2021., a u usporedbi s istim danima srpnja 2019. to je 87 posto rezultata u dolascima i oko 92 posto rezultata u noćenjima.
U HTZ-u očekuju da se slični trendovi nastave i do kraja ljeta i do kraja ove godine.