Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Otvoreno pismo

Radnici o najvećem razlogu za bijeg iz hrvatskog avioprijevoznika: "Onemogućava obiteljski život, dovodi do problema sa zdravljem"

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Sindikat kabinskog osoblja zrakoplova (SKOZ) uputio je otvoreno pismo hrvatskom premijeru.

Sindikat kabinskog osoblja zrakoplova uputio je otvoreno pismo predsjedniku Vlade RH u kojem su izrazili zabrinutost stanjem u Croatia Airlinesu. Između ostalog, brine ih činjenica da Vlada već dvije godine ne može naći stručnjaka koji bi upravljao kompanijom. Dotaknuli su se i nepremostivih razlika između uprave i radnika, kako kažu, agresivnog stava menadžmenta prema kabinskom osoblju, nehumanih radnih vremena i odlaska kvalitetnih ljudi.

Pročitajte i ovo Andrej Plenković, Zoran Milanović Na svečanom dočeku Rafalea FOTO/VIDEO "Nisam ga vidio": Pogledajte kako je izgledao prvi susret Plenkovića i Milanovića nakon izbora Rafalei dolaze u Hrvatsku Povijesni prelet FOTO/VIDEO Hrvatska vojska ulazi u 21. stoljeće: Više od milijardu eura za nove moćne čuvare neba

U nastavku pročitajte njihovo priopćenje u cijelosti:

"Prije svega, želimo se osvrnuti na problematiku koju je u medijima aktualizirao sindikat pilota HSPP, čiju zabrinutost u potpunosti dijelimo, a tiče se dugogodišnje potrage za Upravom Croatia Airlines koja bi mandat za upravljanje dobila na duže od jedne sezone. Svaki radnik Croatia Airlinesa koji svoju budućnost vidi u toj kompaniji, duboko je zabrinut činjenicom da Vlada već dvije godine ne želi ili ne može naći stručnjaka koji bi kompanijom upravljao. Kadar koji je uzrok i generator iznimno narušenih međuljudskih odnosa zadržava pozicije ili napreduje, dok kompanija gubi radnike, poziciju na tržištu i stagnira ili čak nazaduje.

Na kraju, potraga uvijek završi kratkoročnim ugovorom nekom dugogodišnjem zaposleniku, članu menadžmenta Croatia Airlinesa, koji je bio kreator ili bar dio problema i lošeg upravljanja. Koliko puta možemo problem rješavati na isti način i očekivati drukčiji rezultat, a da ne budemo proglašeni ludima po Einsteinovoj definiciji? Do konačne propasti?

Nepremostive razlike između uprave i radnika, u našem slučaju kabinskog osoblja zrakoplova, rezultiraju velikim gubitkom kadra i konstantnim potrebama za školovanjem novog. U istoj mjeri poslu člana kabinske posade leđa okreću i iskusni i mladi radnici. Samo u prosincu 2017. je 10% većinom stalno zaposlenog kabinskog osoblja odlučilo prijeći na zemaljske poslove. U proteklih nekoliko godina, broj dugogodišnjih radnika koji su napustili Croatia Airlines premašuje 30% stalno zaposlenog kabinskog osoblja.

Jedan od većih razloga nezadovoljstva, koji pogađa veliku većinu, iznimno je negativan i agresivan stav menadžmenta prema kabinskom osoblju. Za isti slučaj, u kom je sudjelovalo više radnika raznih službi, kabinsko osoblje se istražuje i ispituje tjednima, iako nikad nije utvrđen propust. Istrage, koje graniče s mobbingom, vode se u želji pronalaska greške koja bi opravdala izvanredni otkaz, jer se drastično i pretjerano smatra najboljim načinom demonstracije moći. Istovremeno, odgovornost ostalih službi se u potpunosti ignorira ili umanjuje, a nitko ni ne pomišlja na disciplinske mjere. Obzirom da se radi o otvorenom antagonizmu male grupe upravljačkog kadra spram velike grupe radnika, moramo zaključiti da se radi o osobno motiviranim ispadima koji vode do trajno narušene suradnje.

Drugi i daleko najveći razlog za bijeg iskusnih radnika su nehumana radna vremena nametnuta "letačima", koja u velikoj mjeri onemogućavaju obiteljski život, a sve češće rezultiraju i velikim brojem ozbiljnih zdravstvenih problema za tako mali broj ljudi. Išlo se toliko daleko da je od majki koje se vraćaju s porodiljinog dopusta traženo da se izrijekom odreknu prava da ne rade dugotrajna putovanja (tzv. smjene), iako ih ona od male djece odvajaju po nekoliko dana.

S druge strane, iako svake zime postoji velik nedostatak radnika, mladi svoju budućnost u Croatia Airlinesu ne vide, pa se velik broj najkvalitetnijih odlučuje ne vratiti nakon jedne odrađene sezone. Menadžment opetovano bira raditi s premorenim manjkom radnika, umjesto dati priliku novim radnicima da rade i preko zime. Prvi ugovori na neodređeno radno vrijeme dani kabinskom osoblju u prošlom desetljeću, izboreni su tek prijetnjom štrajkom.

Iz svega navedenog očigledno je da je Croatia Airlinesu potreban stručnjak koji će biti sposoban rukovoditi ne samo aviokompanijom od državnog interesa, već i radnicima bez kojih ta kompanija ne može poslovati i postojati. Očekujemo da odabrana osoba bude netko stručan, tko nije sudjelovao u uništavanju Croatia Airlinesa. Jedini način za omogućiti hitno potrebne promjene je da se nešto napokon i promijeni. Zbog navedenih, a i mnogih drugih razloga, tražimo od premijera Plenkovića i resornog ministra Butkovića da hitno prekinu spiralno poniranje i odaberu novu Upravu", stoji u priopćenju.
 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene