Hrvatska kontrola zračne plovidbe u potrazi je za 16 kandidatkinja ili kandidata koji će nakon osposobljavanja činiti novu generaciju oblasnih radarskih kontrolora zračnog prometa s mjestom rada u Velikoj Gorici.
Rok ističe uskoro
Pročitajte i ovo
Poplavljeni stanovi
Zvali su tim za hitne popravke kanalizacije, a onda je nastao kaos: Troškovi su se penjali na tisuće eura
Blagdanska posla
Radnici u Hrvatskoj očekuju božićnice: Mogli bi se razočarati
Od kontrolora leta traže visoku toleranciju na stres, samouvjerenost, odlučnost, sposobnost donošenja brzih i točnih odluka te odlično pamćenje, percepciju i pažnju.
Uz to, potrebno je imati završenu najmanje četverogodišnju srednju školu, aktivno poznavati hrvatski i engleski jezik na razini B2, biti hrvatski državljanin ili državljanin neke od članica EU-a, biti rođen u razdoblju od 1994. do 2003. godine te biti odličnog zdravstvenog stanja.
Vremena za prijavu nije ostalo puno - oglas je otvoren do 27. veljače.
Prosječna plaća veća od 38.600 kn
Posao kontrolora leta jedan je od poslova koji sa sobom nose i visoke plaće. Hrvatsku kontrolu zračne plovidbe pitali smo kolika su prosječna primanja kontrolora leta.
"Posao kontrolora zračnog prometa iznimno je odgovoran jer je potrebno voditi brigu o sigurnosti zrakoplova, posade i putnika. Zbog velike odgovornosti kontrolori zračnog prometa su i plaćeni značajno iznad nacionalnog prosjeka. Njihova prosječna neto plaća je u siječnju ove godine iznosila više od 38.600 kuna, a određuje se ovisno o složenosti radnog mjesta, pa postoje razlike između primanja toranjskih, prilaznih i oblasnih kontrolora.
Posao je često iscrpljujuć i stresan jer u jako kratkom razdoblju kontrolori primaju veliku količinu informacija na koje moraju brzo i adekvatno reagirati. Zbog toga, uz plaću, kontrolori zračnog prometa imaju i dodatne pogodnosti poput beneficiranog radnog staža i različitih drugih dodataka", odgovorila je za DNEVNIK.hr glasnogovornica Marina Halužan.
Dio djelatnika odlazi u mirovinu
Na pitanje zašto traže čak 16 novih kontrolora leta, odgovorila je da je to, između ostalog, zbog odlaska dijela postojećih kontrolora u mirovinu, ali i prognoze oporavka zračnog prometa slijedom kontinuiranog smanjivanja izazova povezanih s pandemijom bolesti COVID-19.
Novih 16 kandidata za oblasnog kontrolora bit će već peta generacija kontrolora zračnog prometa koji se u cijelosti osposobljavaju u Republici Hrvatskoj, odnosno u HKZP-u, istaknula je Halužan.
Učenje i usavršavanje
Kako su napisali na svojim internetskim stranicama, nude posao uz koji dolazi učenje i usavršavanje novim tehnologijama, izazov i karijera te timski rad i zadovoljstvo.
"Za posao kontrolora zračnog prometa ne trebaš imati supermoći!" navode u pozivu koji su poslali kandidatima za taj posao.
Inače, do 2020. svi kontrolori zračnog prometa koji nadziru hrvatsko nebo morali su dio svog zahtjevnog školovanja završiti u europskim organizacijama za osposobljavanje, a samo se zadnji dio tog procesa provodio u Hrvatskoj.
Osposobljavanje traje dvije do tri godine
Trajanje osposobljavanja ovisi o konkretnom radnom mjestu za koje se kandidati osposobljavaju, a radi se o razdoblju od dvije do tri godine. Tijekom cijelog procesa provodi se kontinuirano ocjenjivanje kandidata kroz ispite, praktične procjene i usmene ispite.
Zbog zahtjevnosti procesa, do samog kraja i dozvole za rad nerijetko dođe upola manji broj kandidata od početnog broja polaznika.
Testiranje kandidata
Tko ima prednost pri zapošljavanju i što je potrebno priložiti e-prijavi za posao kontrolora leta, detaljnije je opisano na internetskoj stranici Hrvatske kontrole zračne plovidbe.
Kandidati će nakon slanja prijave biti upućeni na testiranje, a za 16 kandidata koji ispune sve uvjete i prođu testove slijedi potpisivanje ugovora o radu na određeno vrijeme do stjecanja dozvole kontrolora zračnog prometa - studenta uz uvjet uspješno završenog osposobljavanja i stjecanja dozvole s propisanim ovlaštenjem.
Za dodatne informacije kandidati se mogu javiti na e-adresu kontrolor.letenja@crocontrol.hr.