Hrvatska udruga banaka izvijestila je kako je posljednjih dana povećan broj upita klijenata banaka o sumnjivim telefonskim pozivima starijim osobama u kojima se osobe koje zovu predstavljaju kao službenici banke te traže od klijenata informacije o stanju na računu, broj kartice i PIN.
Pročitajte i ovo
Večeras u Provjerenom
Šest obitelji ostalo bez novca i krova nad glavom: "Sad mu je ženi baka umrla, sad su mu djeca bolesna..."
'Bankomat predatori'
Prepoznajte bankomat 'obrađen' za krađu
Pozivi se najčešće događaju u večernjim satima, a u nekim slučajevima i noću. Pozivima se klijente banaka obavještava da su njihove kartice navodno zlouporabljene i da će to riješiti tako da im predaju karticu tekućeg računa i PIN, a u tu svrhu predlažu neki od načina primopredaje kartice i PIN-a.
Upozorenje policije: Ne nasjedajte na novu poštansku prevaru!
Iz HUB-a upozoravaju građane da djelatnici banaka ne obavljaju ovakve telefonske razgovore, ne zovu klijente u večernjim satima i ne traže podatke o karticama.
Ne odajite podatke
'Naglašavamo da ni banka, a ni kartična kuća koja je izdala karticu, uključujući i kartične brandove (VISA / MasterCard), ne zna i nema pravo tražiti broj PIN-a ili neki drugi podatak o kartici (troznamenkasti broj s poleđine kartice i slično). Korisnike kartica koji su dobili ovakve telefonske 'upite' ili slične poruke putem e-maila, pozivamo da ne odaju niti jedan podatak o kartici i da o svemu obavijeste izdavatelja kartice (banku ili kartičnu kuću) koji će u suradnji s nadležnim institucijama pokrenuti postupak razotkrivanja prevaranta.
Čuvajte se prevaranata: Sve što je htio bio je dodatni posao, a sada mu prijeti ovrha...
Jednako tako, svaki korisnik kartice dužan je sam voditi računa o svakodnevnoj zaštiti podataka s kartice. To znači da se kartica, broj kartice, broj na poleđini ili bilo koji drugi podatak s kartice ne daje trećim osobama bez obzira kako se one predstavljale", stoji u priopćenju HUB-a. (Agencija VLM)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook