Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Sve oči onih koji žive od turizma uprte su u uskršnji vikend koji bi trebao najaviti sezonu. Mnogi strahuju da bi ova sezona mogla biti lošija od prošle. Ipak, ima i onih koji razmišljaju drukčije. Recimo turistički djelatnici sjeverne Dalmacije.


To je zato jer svoja očekivanja temelje na popunjenosti, a ona će prema najavama u vikendu pred nama biti odlična. U većini hotela, pa i onim najvećim koji imaju preko 200 ležajeva, ostalo je tek nekoliko nepopunjenih soba. U turističkoj zajednici se nadaju istim, pa čak i većim brojkama. 2009. Uskrsni vikend je u Zadru provelo oko 2.500 gostiju što je bio skok od gotovo 50 posto, a značajno je i to što se povećao i broj noćenja. Posljednjih godina trendovi se mijenjaju i sve su češći last minute aranžmani što znači da Uskrs više nije najava sezone, već samo njen simboličan početak.

Vezani članci Karla Trstenjak i Krešimir Dabo Stručnjak objasnio kako možemo spasiti i možda produžiti sezonu: "Jako je važno uzeti u obzir ono što nam se trenutno događa i okolnosti u kojima se nalazimo" Provjereno 14. sezona Zahvaljujući vama, ovim je ljudima vraćen osmjeh na lice! Priča o humanitarnim pomoćima koje su njima okrenule život naglavačke, jer ste vi odabrali nekome biti nada

Hotelijeri kažu da se osjeća manja potrošnja na sporednim aktivnostima, ali ne strahuju za stranog, ni za domaćeg gosta. Unatoč recesiji i sve većem broju nezaposlenih gostiju iz kontinentalne Hrvatske neće nedostajati. Uskrs neće podbaciti. Modernog gosta treba znati zadovoljiti. Relaksirajuće aktivnosti poput masaže i wellnessa kao stvorene su za buđenje tijela nakon duge i trome zime.

Sunce i more, pogotovo u predsezoni, neće privući goste. Dodatni sadržaji i povoljni paket aranžmani jedini su način za brobu s konkurentskim zemljama. 'Najbolje funkcionira all inclusive s kojim smo počeli nedavno, ponovo, u sezoni. I to je vrlo dobro prihvaćeno, to je isto jedan od razloga zašto smo vrlo dobro popunjeni,' rekao je Marin Kirin, direktor hotela Club Funimation Borik.

Tradicionalna dalmatinska uskršnja jela za goste

Dobro se prodaju povijest i kultura. Zadarski turistički djelatnici ne strahuju. 'Recesija je kažu u Europi negdje pred kraj, bar Njemačka, Francuska, a obično za Uskrs nam najviše gostiju dolazi iz tih zemalja,' rekao je Stjepan Felber iz Turističke zajednice Zadar. A pozitivnim brojkama svakako će pridonijeti povećanje kapaciteta i širenje ponude. 'Pravit ćemo tradicionalna dalmatinska uskrsna jela. Imat ćemo janjetinu kao domaći specijalitet, morsku hranu, a pobrinut ćemo se da i djeci bude zanimljivo uz igre s uskrsnom tematikom,' rekao je Georg Unterkircher, direktor hotela Dora.

Prvi udarni vikend ove godine dočekujemo spremno. Za velike promjene više nema vremena. Sad je naglasak na neprimjetnim sitnicama, jer, u konačnici, upravo one čine razliku. Uz uobičajene hotelske aktivnosti u vikendu pred nama za svakog će se pronaći ponešto. Očekuje nas uskršnja regata u kite surfingu, a oni željni kulturnog uzdizanja svakako ne smiju zaobići muzej antičkog stakla. Ondje će posjetitelji do kraja rujna moći uživati u pogledu na hrvatskog apoksiomena, antički brončani kip koji datira iz 2. Stoljeća prije Krista, a zadarskoj će javnosti biti predstavljen sutra navečer u 18 sati.