Ilustracija (Foto: Pixsell, Goran Kovačić)
Ilustracija (Foto: Pixsell, Goran Kovačić)

Hrvatska gospodarska komora objavila je podatke o potrošnji građana za uskrsne blagdane. Potrošačke košarice ostale su na razini prošle godine, ali je potrošnja ipak veća zbog preklapanja uskrsnih blagdana s početkom turističke sezone.


"Za protekle uskrsne blagdane građani su potrošili oko 1,4 milijarde kuna u periodu od petka do Uskrsnog ponedjeljka", istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK-a Tomislava Ravlić. Napomenula je da podaci iz 2019. nisu usporedivi s prošlom godinom jer je Uskrs ove godine u drugoj polovici travnja, pa se preklapa s početkom turističke sezone.

Vezani članci Turisti u Zadru, ilustracija (Foto: Dnevnik.hr) "Ako ima njih osam, a naruče tri pizze i jednu litru negazirane ili gazirane vode, moramo prijeći preko toga" Slika nije dostupna VIDEO: 'Ovaj Uskrs 50 posto lošiji od prethodnog'

"Valja spomenuti da fiskalizacijom nisu obuhvaćene tržnice na kojima se tradicionalno kupuju artikli koji ulaze u uskrsnu potrošnju", naglasila je Ravlić.

Podsjetimo, cijene potrošačkih košarica na razini su prošle godine. Tako se skromnija procjenjuje na 500 kuna, srednja na 1000, a bogatija na 1500. Sadržaj triju košarica najviše se razlikuje po vrsti i cijeni glavnih namirnica, točnije po ribi i mesu te o uvrštenosti slatkiša, grickalica i pića koji su kao kategorija luksuznih proizvoda sadržani u bogatoj i, u manjoj mjeri, srednjoj potrošačkoj košarici, dok su u skromnoj izostavljeni.

Trendovi uskrsne potrošnje poklapaju se s generalnim trendovima u trgovini na malo.

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, realan je promet u trgovini na malo i u veljači 2019. godine rastao i na mjesečnoj i na godišnjoj razini. Tako je promet u trgovini na malo na godišnjoj razini, dakle u veljači 2019. u odnosu na veljaču 2018., porastao za čak 8,7 posto, što je najbrža stopa rasta od kolovoza 2007. godine.

Zabilježen je rast i na mjesečnoj razini. Promet u trgovini na malo u veljači 2019. porastao je za 3,8 posto u odnosu na siječanj 2018. Tim rastom nastavljen je uzlazni godišnji trend koji kontinuirano traje od rujna 2014. Naime, promet u trgovini na malo raste 54 mjeseca zaredom, četiri i pol godine u kontinuitetu.