Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Odvjetnici generala Ante Gotovine uputili su sudu u Amsterdamu tužbu protiv nizozemske televizije NCRV.


'Tužena televizijska kuća dana 14. siječnja 2011. godine emitirala je prilog u kojem je bivši nizozemski pripadnik UNPROFOR-a Stefan van Zanten lažno tvrdio kako je general Gotovina odgovoran za zločine koji su navodno tijekom 1992. godine počinjeni protiv Srba u BiH , a navodno je zbog tih ružnih događanja van Zanten obolio od PTSP-a', stoji u priopćenju, koje je medijima uputio odvjetnik obrane Luka Mišetić.

Vezani članci Slika nije dostupna Gotovinina obrana traži odbacivanje optužbi za ubojstvo Slika nije dostupna Zaoštrava se sukob haških obrana

>> Pričajući o Gotovini pustili snimke srpskih logora?

Obrana generala Gotovine ističe kako jednostrano objavljivanje 'takve nebulozne i neistinite tvrdnje, TV postaja NCRV ne samo da nije tražila očitovanje druge strane, već je, da bi pojačala mučni dojam, tijekom emisije prikazivala jezive kadrove izmučenih Hrvata i Bošnjaka zatočenih u zloglasnom srpskom koncentracionom logoru Trnopolje, sugerirajući da su to Srbi u logorima pod kontrolom generala Gotovine.

Kadrove iz Trnopolja je primijetila i istraživačica amsterdamskog Free Universtyja, koja je također reagirala. 'Ova televizijska organizacija nije htjela dati javni odgovor, što sam od njih tražila, kako bi to ispravili, ali su mi poslali osobni e-mail u kojem su priznali da su formalno te slike bile krivi izbor, ali da ipak smatraju kako su slike u duhu te priče', rekla je Erna Rijsdik.

Od nadležnog suda u Amsterdamu obrana traži da TV mreža NCRV u prvoj sljedećoj emisiji objavi javnu ispriku generalu Gotovini te da istu objavi na svojim internetskim stranicama i tamo je zadrži najmanje 14 dana.

Osim toga, obrana generala Gotovine traži 50.000 eura odštete od iste televizije, zbog nanošenja štete, a traže i zabranu objavljivanja priloga o Gotovini, bez njegovog očitovanja, ili očitovanja njegovih zakonskih predstavnika, što je sukladno i nizozemskom zakonu.

'Iako smo u zadnjih mjesec dana pokušali stupiti u kontakt s televizijskom kućom da bi oni jednostavno objavili ispravak i ispričali se generalu Gotovini, međutim, oni se nisu htjeli reagirati na naše pozive i pisma i prema tome bili smo prisiljeni podignuti tužbu', rekao je Mišetić.