Uz izložbu Automobil: kultura mobilnosti u petak, 19. veljače 2016. s početkom u 18 sati održati će se tri prigodna predavanja koja će nas podsjetiti na našu bogatu automobilsku povijest i njezine nepoznate činjenice. Predavanja su besplatna za javnost, a održati će se u kino dvorani Muzeja.
Hrvat koji je pokorio Indy
Pročitajte i ovo
Velika izložba
Možete li "od oka" procijeniti jedan metar ili kilogram?
IMAŠ PRAVO, OSTVARI GA
Od danas imate pravo na besplatni tehnički pregled vozila: Prvih 10.000 vozača dobiva i nagradu
Frank Kurtis, pravim imenom Franjo Kuretić (1908-1987.), pripada prvoj u SAD rođenoj generaciji useljenika iz Gorskog kotara. U mladosti je radio kod američkih automobilskih legendi (Don Lee, Harley Earl, Dutch Darrin), a prije nego li se osamostalio bavio se preradom starih Fordova i Buicka u cestovne trkače. 1932. godine Kurtis je osnovao u Los Angelesu vlastitu tvrtku Kurtis-Kraft. Njegovi su trkaći "midgeti" 25 godina dominirali američkom trkaćom scenom. Frank Kurtis konstruktor je čak 120 Indy 500 bolida, uz pet ondje ostvarenih pobjeda.
KINA I JAPAN
Sukob se pogoršava: "To signalizira potencijalni napad"
Oglasila se premijerka
Snažan potres pogodio Japan, osjetio se i u Rusiji: Izdano upozorenje, cunami pogodio dijelove zemlje, evakuacija u tijeku
Prikupljanje potpisa
Peticija za zabranu molitelja na trgovima već skupila impresivan broj potpisa: Oglasili se Vitezovi
Predavač je Dino Milić Jakovlić, jedan od tek nekoliko hrvatskih novinara i istraživača čija je specijalnost svjetska i hrvatska automobilska povijesti.
Revolucionarna Alfa s hrvatskim potpisom
Dugo je godina ovaj automobil bio misterij automobilske povijesti. Tridesetih godina dva brata Jankovits u Rijeci konstruiraju revolucionarni aerodinamični automobil na šasiji Alfa Romea 6C 2300 s straga središnje ugrađenim istovjetnim motorom. Alfi Jankovits gubi se trag nakon drugog svjetskog rata, da bi iznenada osvanula na svjetskoj sceni početkom ovog stoljeća (www.aerospider.com). Obavijena velom tajne, kontroverzna i nepoznata, ovo je jedna od najzagonetnijih Alfi svih vremena, a ako je uopće i možemo smatrati Alfom. Predavač je Daniel Tomičić.
Daniel Tomičić rođen je 1974. u Zagrebu, diplomirao je povijest umjetnosti i povijest na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Od 2004. radi na promociji kulture automobila sustavno pišući o dizajnu automobila i starodobnicima, organizirajući događanja i radeći kao savjetnik za dizajn automobila. 2009. započinje u Zagrebu organizirati Auto(r), godišnju međunarodnu konferenciju o dizajnu automobila. Tour Istrom za starodobnike organizira od 2010. Kovčarsku tvrtku Sljeme Autokoffer obnavlja 2012. godine.
Kad su Hrvati vozili Bugatti
Zagreb i Hrvatska tada su živjeli u ritmu Art Decoa. Na Brijunima se igrao golf i polo, Rijeku su pohodila braća Maserati, a Zagrebom su jurili Bugattiji. Osnivaju se sportska društva, a sportska natjecanja postaju još jedan mondeni spektakl kojim smo se stopili s Europom. Tenis je tada jedan od najpopularnijih sportova, a samo u Zagrebu je primjerice 1926. bilo čak tridesetak teniskih igrališta. Vrlo je popularan automobilizam i moto sport, organiziraju se u tom kontekstu i izložbe s predstavljenim svjetskim novitetima na dva i četiri kotača. Upravo u to doba Branko Zadobošek je živio svoj san. Prvi automobilistički as u Hrvatskoj, slavu je stekao jureći Šalatom u Bugattiju T35 praćen ovacijama 4000 gledatelja. Bugatti i Hrvati. Zadobošek je tek jedan od nekolicine privilegiranih koji su vozili automobil proslavljene marke na našim prostorima. Po prvi puta ćemo javno prezentirati registar u nastajanju koji bi trebao dati odgovor na nepoznanice koliko je Bugattija bilo u Hrvatskoj. Ova tema nikada nije sustavno istražena, pa ćemo po prvi puta u javnosti predstaviti novootkrivene fotografije, komentirati ih i možda otkriti ljude povezane s hrvatskim Bugattijima.
Predavač je Daniel Tomičić.