Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

''40.000 BBC Micro:bitova, 'vruće' tehnologije u globalnim razmjerima u STEM edukaciji, dolazi iduće školske godine na stolove svakog učenika 6. ili 7. razreda'', rekao je Nenad Bakić za DNEVNIK.hr.


Croatian Makers na pragu su velike promjene u hrvatskom školskom sustavu. Tamo gdje je država bila troma, uskočila je privatna investicija i crowdfundingom prikupila dovoljno sredstava za 40.000 BBC Micro:bitova, što znači da će ih moći raspodijeliti iduće školske godine na stolove baš svakog učenika 6. ili 7. razreda. Iza projekta stoje Nenad i Rujana Bakić, osnivači Instituta za razvoj i inovativnost mladih čiji je projekt Croatian Makers.

Vezani članci Slika nije dostupna "Dirnuli smo u srce odraslih ljudi kroz mogućnosti njihove djece" Slika nije dostupna ''Ono što trenutno nudi hrvatsko školstvo je tragično''

U povodu velikog uspjeha akcije razgovarali smo s Nenadom Bakićem, koji je pojasnio koji je cilj projekata Croatian Makers.

''Želimo barem u STEM području, koje je u razvijenom svijetu jezgra kurikuluma, napraviti značajan iskorak i omogućiti u obrazovanju jednakost prilika za djecu iz Hrvatske i drugih zemalja kako bi bili ravnopravni sudionici društva 21. stoljeća. Osim što mnogim mladim ljudima omogućavamo bolju budućnost, utječemo i na odrasle, tako da im fokus stavljamo na budućnost, umjesto na prošlost'', rekao je Bakić.

Nakon što je krenuo projekt i nakon što je dobio veliku pažnju javnosti, Croatian Makers dobili su poziv na sastanak iz Ministarstva znanosti i obrazovanja. Sjeli su za stol, ali bez konkretnih dogovora.

''Želimo barem u STEM području, koje je u razvijenom svijetu jezgra kurikuluma, napraviti značajan iskorak i omogućiti u obrazovanju jednakost prilika za djecu iz Hrvatske i drugih zemalja kako bi bili ravnopravni sudionici društva 21. stoljeća."

''Nemamo stava o podršci države, na njima je da odluče. 40.000 BBC micro:bitova, 'vruće' tehnologije u globalnim razmjerima u STEM edukaciji, dolazi iduće školske godine na stolove svakog đaka u 6. ili 7. razredu, a na Ministarstvu je da odluči na kojoj strani povijesti želi biti'', rekao je Bakić nakon sastanka s resornim ministrom, koji je održan prošlog tjedna.

O potezima koje namjeravaju napraviti pitali smo i samo Ministarstvo znanosti, no do pisanja ovog teksta nikakav odgovor nismo dobili.

Motivacija za poticanje STEM-a u školama Bakiću je, kaže, bila želja za pozitivnim promjenama društva u kojem živimo. A gdje početi raditi na pozitivnim promjenama nego kod onih koji tek moraju razviti svoje talente i usmjeriti zanimanje za neko područje.

''Ovo je prilika da pozitivno utječem na živote mnogih mladih ljudi, a i na društvo u sredini, kako bismo se primaknuli suvremenosti. Činjenica da smo postali najsiromašnija zemlja EU-a, s trendom koji traje već 20 godina, govori da nešto fundamentalno ne valja s našim sustavom vrijednosti'', rekao je ovaj hrvatski investitor.

Brojka prikupljenih donacija je već nekoliko puta rušila postavljene ciljeve, a to zasigurno izaziva poseban osjećaj. ''Tu je osjećaj odgovornost jer nam je – suprotno kod nas uobičajenih načela – značajno lakše raditi sa svojim nego tuđim novcem. Inače smo projekte većinom financirali vlastitim novcem'', kaže Bakić za DNEVNIK.hr.

Napominje da su u kampanji najveći donatori Podravka d.d., Terminal Works iz Rijeke i Gavin Susman. ''Zaklada Micro:bit je tako impresionirana nama da smo potpisali sporazum o regionalnom partnerstvu. Kako smo prikupili više novca nego smo se nadali, sada prikupljamo za nagrađivanje edukatora u projektu. Vodeći edukatori su inače u našem školstvu zanemareni i nisu dodatno nagrađeni za dodatne napore, pa čak ni za sudjelovanje u EU projektima'', zaključuje Bakić.