Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

''40.000 BBC Micro:bitova, 'vruće' tehnologije u globalnim razmjerima u STEM edukaciji, dolazi iduće školske godine na stolove svakog učenika 6. ili 7. razreda'', rekao je Nenad Bakić za DNEVNIK.hr.


Croatian Makers na pragu su velike promjene u hrvatskom školskom sustavu. Tamo gdje je država bila troma, uskočila je privatna investicija i crowdfundingom prikupila dovoljno sredstava za 40.000 BBC Micro:bitova, što znači da će ih moći raspodijeliti iduće školske godine na stolove baš svakog učenika 6. ili 7. razreda. Iza projekta stoje Nenad i Rujana Bakić, osnivači Instituta za razvoj i inovativnost mladih čiji je projekt Croatian Makers.

Vezani članci Slika nije dostupna "U lošem školstvu je zakopano jako puno dobrih učitelja" Slika nije dostupna ''Ono što trenutno nudi hrvatsko školstvo je tragično''

U povodu velikog uspjeha akcije razgovarali smo s Nenadom Bakićem, koji je pojasnio koji je cilj projekata Croatian Makers.

''Želimo barem u STEM području, koje je u razvijenom svijetu jezgra kurikuluma, napraviti značajan iskorak i omogućiti u obrazovanju jednakost prilika za djecu iz Hrvatske i drugih zemalja kako bi bili ravnopravni sudionici društva 21. stoljeća. Osim što mnogim mladim ljudima omogućavamo bolju budućnost, utječemo i na odrasle, tako da im fokus stavljamo na budućnost, umjesto na prošlost'', rekao je Bakić.

Nakon što je krenuo projekt i nakon što je dobio veliku pažnju javnosti, Croatian Makers dobili su poziv na sastanak iz Ministarstva znanosti i obrazovanja. Sjeli su za stol, ali bez konkretnih dogovora.

''Želimo barem u STEM području, koje je u razvijenom svijetu jezgra kurikuluma, napraviti značajan iskorak i omogućiti u obrazovanju jednakost prilika za djecu iz Hrvatske i drugih zemalja kako bi bili ravnopravni sudionici društva 21. stoljeća."

''Nemamo stava o podršci države, na njima je da odluče. 40.000 BBC micro:bitova, 'vruće' tehnologije u globalnim razmjerima u STEM edukaciji, dolazi iduće školske godine na stolove svakog đaka u 6. ili 7. razredu, a na Ministarstvu je da odluči na kojoj strani povijesti želi biti'', rekao je Bakić nakon sastanka s resornim ministrom, koji je održan prošlog tjedna.

O potezima koje namjeravaju napraviti pitali smo i samo Ministarstvo znanosti, no do pisanja ovog teksta nikakav odgovor nismo dobili.

Motivacija za poticanje STEM-a u školama Bakiću je, kaže, bila želja za pozitivnim promjenama društva u kojem živimo. A gdje početi raditi na pozitivnim promjenama nego kod onih koji tek moraju razviti svoje talente i usmjeriti zanimanje za neko područje.

''Ovo je prilika da pozitivno utječem na živote mnogih mladih ljudi, a i na društvo u sredini, kako bismo se primaknuli suvremenosti. Činjenica da smo postali najsiromašnija zemlja EU-a, s trendom koji traje već 20 godina, govori da nešto fundamentalno ne valja s našim sustavom vrijednosti'', rekao je ovaj hrvatski investitor.

Brojka prikupljenih donacija je već nekoliko puta rušila postavljene ciljeve, a to zasigurno izaziva poseban osjećaj. ''Tu je osjećaj odgovornost jer nam je – suprotno kod nas uobičajenih načela – značajno lakše raditi sa svojim nego tuđim novcem. Inače smo projekte većinom financirali vlastitim novcem'', kaže Bakić za DNEVNIK.hr.

Napominje da su u kampanji najveći donatori Podravka d.d., Terminal Works iz Rijeke i Gavin Susman. ''Zaklada Micro:bit je tako impresionirana nama da smo potpisali sporazum o regionalnom partnerstvu. Kako smo prikupili više novca nego smo se nadali, sada prikupljamo za nagrađivanje edukatora u projektu. Vodeći edukatori su inače u našem školstvu zanemareni i nisu dodatno nagrađeni za dodatne napore, pa čak ni za sudjelovanje u EU projektima'', zaključuje Bakić.