Unatoč vrlo povoljnim vremenskim uvjetima koji su vladali tijekom proteklog dana, na nekoliko područja nadzora sigurnosti plovidbe dogodile su se pomorske nezgode.


Ministarstvo mora izvjestilo je o nekoliko pomorskih nezgoda koje su se dogodile u subotu. Nasukao se brod na Murteru i Šćedru, a došlo je i do onečišćenja mora u Kraljevici.

Zbog umora zapovjednika nasukala se koćarica

Vezani članci Dnevnik na otocima: Škver koji život znači (Foto: Dnevnik.hr) - 4 Malo dalmatinsko mjesto drugu godinu zaredom bez adekvatne liječničke skrbi Katamaran čiji je propeler ozlijedio muškarca (Foto: HGSS) Kupača pregazio katamaran, zadobio strašne ozljede

U 13:35 sati službenici Lučke kapetanije Šibenik zaprimili su dojavu o pomorskoj nezgodi od službenika Pomorske policije Šibenik te su krenuli u koordiniranu spasilačku akciju prema nasukanom plovilu na otoku Murteru, na području Podraduč na sjeverozapadnoj strani otoka.

O nezgodi je obaviještena nadležna Lučka ispostava Murter. Njeni službenici su pronašli nasukanu koćaricu naziva „Rom“, hrvatske zastave, dužine 16.47 metra.

Očevidom je ustanovljeno da nema ozlijeđenih članova posade, niti onečišćenja mora i morskog okoliša. Kao uzrok nasukanja naveden je umor zapovjednika koćarice koja se nesmotrenošću zapovjednika nasukala na otočne hridi tijekom noći u 2:30 sati. Kapetan murterinske Ispostave zapovjedniku koćarice izdao je nalog za komercijalno odsukavanje, koje je obavljeno u 15:30 sati, nakon čega je koćarica „Rom“ odtegljena u brodogralište Marina Vinici, u Murteru.

Na otok Šćedro nasukao se brod

Nedugo potom, u 14.55 sati službenici Nacionalne središnjice za usklađivanje traganja i spašavanja na moru Rijeka zaprimili su poziv pogibelji od dojavitelja iz Jelse o nasukanju većeg plovila na otok Šćedro, o čemu je obavijest proslijeđena u nadležnu Lučku kapetaniju Split, čiji su službenici odmah isplovili prema poziciji nasukanja u uvali Porat, na sjevernoj strani otoka Šćedro.

Na pozciji nasukanja pronađen je motorni putnički brod naziva „Zlatni Žal“, hrvatske zatave sa tri člana posade (uključno sa zapovjednikom), svi hrvatski držaljani, od kojih nitko nije ozlijeđen.

Očevidom na poziciji nezgode utvrđeno je da se putnički brod duljine 33 metra, čelične konstrukcije, pogonjen sa dva pogonska stroja ukupne porivne snage 492kW pramčanim dijelom nasukao na otočke hridi.

Trup broda je oštećen uslijed udara u obalu, ali nije došlo do prodora mora u potpalublje. U trenutku nasukanja na moru su vladali povoljni vremenski uvjeti i odlična vidljivost te je kao uzrok nezgode utvrđena nesmotrenost zapovjednika broda.

Na poziciji nasukanja nije uočeno onečišćenje mora. Lučka kapetanija Split izdala je nalog zapovjedniku broda za organiziranje komercijalnog odsukavanja broda koji je u vlasništvu pravne osobe registrirane u Republici Hrvatskoj.

Onečišćenje u Kraljevici

U 9 sati 112 Rijeka zaprimio je dojava očevidca o nastalom onečišćenju mora u luci Kraljevica, o čemu je obaviještena nadležna Lučka kapetanija Rijeka čiji su službenici isplovili u inspekcijski nadzor prema dojavljenoj poziciji.

Očevidom je utvrđeno površinsko onečišćenje mora bojom koja se izlila u more iz mjesnog brodogradilišta, sa palube trajekta u remontu. Onečišćenje se prostiralo gotovo cijelim obuhvatom kraljevičke luke te je daljnje širenje zaustavljeno plutajućim branama te sanirano primjenom kemijskih disperzanata, izvijestilo je ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.