Obavijesti Video Pretražite Navigacija
650 milijuna kuna

Zagreb će imati najskuplju žičaru u Europi? "Mislim da se tako ni lift u zgradi ne radi"

Tomislav Tomašević (Foto: Dnevnik.hr)
Tomislav Tomašević (Foto: Dnevnik.hr) DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija +0 Tomislav Tomašević (Foto: Dnevnik.hr) Galerija 1/1 >>
Zagreb će imati najskuplju žičaru u Europi. Tako barem tvrdi gradska oporba nakon što je cijena projekta s oko 300 milijuna kuna narasla na oko 650 milijuna kuna. Posebno su ljutiti što se projekt počeo graditi, a financijska se konstrukcija zatvara tek sada, i to golemim kreditom.

Radovi na žičari u punom su jeku, a oporbu muči što se još ne zna koliko će sve stajati ni kako će se platiti.

Pročitajte i ovo Besplatna sljemenska žičara - 1 Svi na Sljeme Zagrepčani napokon dočekali i taj dan: "Odlična inicijativa, ali ne bi bilo loše još nešto" Tomislav Tomašević i Vitalij Kličko u Parizu Tomašević i Vitalij Kličko potpisali sporazum o suradnji: "Zagreb čvrsto stoji uz Kijev u borbi za slobodu"

"Totalna improvizacija i nepripremljenost samog projekta koja je stvarno zapanjujuća. Ja mislim da se tako lift u zgradi ne radi. Već se raspisao natječaj i krenulo se u radove, a fali više od pola milijarde kuna", kaže predsjednik Kluba lijevog bloka u zagrebačkoj Gradskoj skupštini Tomislav Tomašević.

To što fali dat će banke. Skupština je odobrila da se zbog žičare ZET zaduži za 537 milijuna kuna. Na to će platiti još više od 112 milijuna kuna kamata.

"Pri tom nitko ne zna što je u tom kreditu, donja stanica, samo žičara, i donja i gornja stanica ili rekonstrukcija sve infrastrukture. Dakle, sve je obavijeno velom tajne", kaže Anka Mrak Taritaš, čelnica GLAS-a.

ZET je, kažu, gubitaš koji opstaje zbog gradskih subvencija, pa je ovo zaduženje tim spornije.

"Bojim se da to dovodi u pitanje i opstojnost ZET-a kao javnog prijevoznika Zagreba, bojim se da će to dovesti u vrlo skoroj budućnosti i do poskupljenja javnog prijevoza u Zagrebu", uvjeren je Tomislav Stojak, gradski zastupnik iz redova HNS-a.

"Sljedećih 15 godina svake će godine ZET morati platiti 50 milijuna kuna kamata. "Mi znamo kako posluje ZET, mi znamo kakvi su uvjeti u Zagrebu, kakvi su nam tramvaji, kakvi su nam autobusi", napominje Rada Borić, gradska zastupnica iz Nove ljevice.

No na sve oporbene primjedbe, kao i do sada, gradonačelnik Milan Bandić odgovara samo sarkazmom.

"Virtualni demokrate i graditelji. Virtualni Marmont splitski ili virtualni tu Veco Holjevac", poručuje Bandić. Cijeli projekt, sumnjaju u oporbi, krije još nepoznanica. Posebno im je sumnjiva međupostaja Brestovac.

"Koja se nadovezuje na ovu situaciju u bolnici Srebrnjak, na smjenu ravnatelja, jer dakle bolnica Srebrnjak upravlja s 80 tisuća kvadrata zemljišta na tom području", kaže Petek.

Boje se i kolika će suma biti kad se pod cijeli projekt podvuče crta jer da bi se dovršio, još se treba otkupiti nekoliko privatnih parcela čija bi cijena mogla biti paprena.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene