Kupci na internetu sada trebaju biti oprezniji nego ikad, jer organizirane kriminalne skupine neprekidno prilagođavaju svoje metode online prevara kako bi iskoristili građane i tvrtke koje se bave e-trgovinom.
Od početka pandemije, mnoge tvrtke morale su prijeći na online način poslovanja. S obzirom na to da građani sada online usluge koriste nekoliko puta tjedno te sve više kupuju online, kibernetički kriminalci imaju sve više prilika za napad, upozorili su u srijedu iz Ministarstva unutarnjih poslova te najavili početak kampanje #SellSafe.
Pročitajte i ovo
Nebo i zemlja
Nasjeli na prevare internetskih trgovina pa usporedili dobivene i oglašavane proizvode
Čak i ako je online kupnja učinjena sigurnijom kroz primjenu novih tehnologija poput pouzdane autentifikacije klijenta ili dvostruke provjere autentičnosti, kibernetički kriminalci svejedno pronalaze načine za krađu, naglašavaju u policiji.
"Europol, zajedno s Vijećem za rizike trgovaca i zemljama sudionicama, danas pokreće #SellSafe kampanju, nakon uspješne prošlogodišnje kampanje kako bi istaknuo najuspješnije taktike za borbu protiv online prevara. Cilj kampanje je učiniti e-trgovinu sigurnijom promicanjem sigurnih metoda online kupovine te pomažući novim trgovcima u otvaranju njihove prve online trgovine bez opasnosti od kibernetičkih napada", najavili su iz MUP-a.
To je rezultat udruživanja snaga tijela za provedbu zakona iz zemalja sudionica, uz potporu Europola i Vijeća za rizike trgovaca, u koordiniranoj akciji borbe protiv online prevara koja je trajala od 1. do 31. listopada u sklopu akcije eCommerce 2021.
U akciji je uhićeno 28 osumnjičenih koji se dovode u vezu s prijevarnim transakcijama. Način rada uključivao je korištenje određenih mobilnih aplikacija povezanih s bankama kako bi se obavile nezakonite transakcije i kupnje.
Zemlje sudionice uključuju Albaniju, Austriju, Belgiju, Kolumbiju, Hrvatsku, Grčku, Mađarsku, Irsku, Italiju, Gruziju, Nizozemsku, Sjevernu Makedoniju, Poljsku, Portugal, Sloveniju, Slovačku, Španjolsku, Švicarsku i Sjedinjene Države.
Zemlje sudionice promicat će kampanju putem svojih društvenih medija koristeći hashtag #SellSafe kako bi upoznale potrošače s rizicima prevara povezanih s e-trgovinom.
U svrhu zaštite potrošača, Europol je osigurao niz korisnih savjeta kako bi bili korak ispred prevaranata i kako bi izbjegli gubitak novca.
Savjeti za zaštitu vašeg e-poslovanja:
- Pobrinite se da svi zaposlenici budu upoznati s problemima vezanim za prevare koje pogađaju online trgovine
- Redovito se informirajte o vrstama prevara pri plaćanju koje pogađaju tvrtke i imajte alate za njihovo sprječavanje. Vaša organizacija za nacionalna plaćanja raspolaže detaljnim informacijama o vrstama prevara pri plaćanju
- Upoznajte svoje kupce kako biste mogli provjeriti njihova plaćanja
Savjeti za online kupce:
- Nikad nikome ne šaljite broj svoje kartice, PIN ili druge informacije o kartici elektroničkom poštom
- Nikad ne šaljite novac osobama koje ne poznajete
- Uvijek sačuvajte svu dokumentaciju vezanu za vaše online kupnje
- Ako ništa ne kupujete, ne otkrivajte podatke s kartice