Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Grad i muzeji bez interesa

U prodaji popularna zagrebačka "treska": "Stoji na okretištu u Dubravi i tamo nam kradu lampe s njega"

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Simbol Zagreba star više od pola stoljeća, popularno zvana "treska", traži svojeg novog vlasnika. Oglašena je za prodaju ili iznajmljivanje i čeka zainteresirane koji će joj podariti nov život.

Popularna zagrebačka "treska" oglašena je za prodaju ili iznajmljivanje. Iza oglasa na društvenoj mreži stoji Muzej automobila Ferdinand Budicki.

"Treska, Stojadin ili 101, kako želite, sve su to njegova imena i svi ga znaju, a radi se o popularnom plavom tramvaju koji je simbol Zagreba više od pola stoljeća", kazao je vlasnik muzeja Valentin Valjak za DNEVNIK.hr.

Na pitanje zašto se odlučio na prodaju tramvaja, kaže da za tresku više jednostavno nema mjesta.

"Mi smo u Zagrebu imali ga izloženog ispred ulaza u muzej. U Westgateu nemamo mogućnost izlaganja, stoji nam na ZET-ovom okretištu u Dubravi i tamo kradu s njega lampe. Odlučili smo se pomoći treski da nađe neki bolji život u vlasništvu nekog drugog. Bolje da se izvuče iz te priče", dodaje Valjak.

Težak 15 tona, ne treba ga nitko

"Tramvaj je težak 15 tona, a ovaj grad nema senzibiliteta za izlaganje svoje povijesti. Nudili smo ga gradonačelniku i Tehničkom muzeju, oni nemaju interesa pa smo odlučili ići privatno", navodi Valjak.

Po Europi su brojni gradovi koji upravo ovakve simbole svoje povijesti izlažu na trgovima ili u muzejima.

"Kod nas interesa za to nema. A ljudi me zovu, javljaju se na oglas. Ovaj tramvaj može poslužiti za kazalište, ugostiteljstvo, mogućnosti su velike, a priča je atraktivna", smatra Valjak.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna tak imam te rad Vjenčanje za pamćenje: Veseli mladenci Nikolina i Marko goste na svadbu poveli - ZET-ovim tramvajem

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna 7. Old school desant Stotinu oltimera provozalo se metropolom

Inače, treska datira iz polovice prošloga stoljeća, radi se o jednom od najstarijih zagrebačkih tramvaja. Iz radionice ZET-a izašao je prototip, nakon nekoliko godina izašla su još dva tramvaja, a onda se proizvodnja preselila u Đuro Đaković. Ukupno je 71 tramvaj iz serije 101 vozio po zagrebačkim tračnicama.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene