U novom proračunu ipak nema više novca za povećanje osnovice profesorskih plaća. Zašto? Jeste li se uopće borili da dođe do toga?
Pročitajte i ovo
Upisano 500 prvašića manje
Počela je škola! Evo koje sve promjene za učenike i roditelje donosi reforma
počinje školska godina
Divjak: "Cilj reforme je da učenici nauče rješavati probleme i steknu funkcionalno znanje"
U novom proračunu imamo 240 milijuna kuna više nego u prošlom. U originalnom dijelu nije ni proračun, nego su limiti, nije sadržano povećanje osnovice. To je tek predmet pregovora koji će se nastaviti voditi. Ono za što sam se zalagala je da dođe povećanje u originalnom proračunu, koji znači i razvojne projekte, a i češće u europskim projektima što je nama izuzetno važno.
Hoćete li se boriti da narastu učiteljske plaće?
To je predmet pregovaranja. Svakako se zalažem za to da se poboljša status i učitelja i profesora nastavnika i u tom kontekstu materijalni status je izuzetno važan. Što se tiče pregovora i Vlade i sindikata, oni će se nastaviti. U tom kontekstu, vjerujem da će se doći do rješenja.
Što ako nam školska godina započne štrajkom?
To su pitanja koja ćemo rješavati ako do toga dođe. Vjerujem da neće započeti štrajkom, vjerujem da će započeti na način da našim učenicima pružimo motivirajuće okruženje za učenje, a nastavnicima da damo priliku da dignitetno, s voljom i veseljem započinju novu školsku godinu.
Što Vam znači motivirajuće okruženje? Kako je to okruženje bilo do sada? Nije bilo motivirajuće ili?
U nekim je školama bilo, u nekima nije. Važno nam je da sve škole u Hrvatskoj imaju slične uvjete rada, da svi učenici imaju jednake prilike za kvalitetno obrazovanje. To pretpostavlja da je škola dobro opremljena, da su nastavnici educirani, da učenici u školi uče relevantne stvari za njihov profesionalni i privatni život. Vjerujem da projekti na kojima radimo, kao što je projekt e-škola, će doprinijeti tome da učenici budu motivirani.
Sve je to dio koji treba sadržavati nove kurikulume. Vi ste dobili u svoje nasljedstvo provođenje kurikularne reforme. Što možete reći – nekoliko ministara prije Vas je obećavalo: ''Baš u mom mandatu, baš iduće školske godine''. Što Vi kažete, kada će početi?
Neću ništa obećavati, ja na tome radim, to je razlika.
Kada je onda možemo očekivati?
Cijelo ministarstvo radi i zalažemo se i trudimo i preko sredstava koje dobivamo i putem europskih fondova i originalnog proračuna da priredimo uvjete kako bismo već od 2018. /2019. imali priliku uvesti pilot programe, a nadam se nakon toga za programe koji se pokažu da su uspješni u pilotiranju.
Jesu li to programi kao novi kurikulumi za kurikularnu reformu – da budemo jasniji?
Malo se mistificiraju stvari. Međutim, jasno je da se ne radi samo o dokumentaciji koja se priređuje, nego je važno da se škole prirede u svojoj ukupnosti, da se nastavnici prirede, da postoji edukacija nastavnika, da je u tijeku opremanje škola, da se na neki način osigura i da učenici, ne samo da dobiju udžbenike, materijale , nego da putem modernih tehnologija dobiju pristup učenju – mislim da je to nešto što će ih motivirati.
Može li se to sve bez politike? Politika je isprepletena s time.
S obzirom na dnevno političke teme, često puta se i kurikularna reforma i reforma obrazovanja upliće u neke političke teme i razgovore. Zalažem se da se depolitizira obrazovanje u smislu da imamo konsenzus oko toga da nam je reforma obrazovanja na svim razinama potrebna.
Vjerujete li Vi stvarno da do njega može doći?
Sigurno da vjerujem, jer da ne vjerujem u to ne bih se prihvatila ove dužnosti. Isto kao što vjerujem da do toga mora doći, računam i da će svi oni kojima je stalo do budućnosti i naše djece i općenito razvoja Hrvatske, podržati reformu obrazovanje.
Ali te procedure neprestano se vrte. Sami ste najavili analizu natječaja za voditeljicu kurikularne reforme. Jeste li ustvrdili ima li tu ili nema nepravilnosti? Podsjećam da ste krajem srpnja obećali da će to biti gotovo.
Formalno analiza nije završena, s obzirom na to da posebno stručno povjerenstvo, koje je pri Uredu Vlade raspisalo kriterije i natječaj i provelo sam natječaj, nije se očitovalo o tim nalazima, međutim, vjerujem da ćemo do toga doći.
Kakvi su to nalazi?
Nalazi su predani posebnom stručnom povjerenstvu, a s obzirom da su u nadležnosti tih procedura, od mene sada ne bi bilo korektno da to iznosim prije nego se oni očituju.
Hoće li biti smjene, možemo ih nazvati, Barišićevih ljudi?
Definirajte Barišićeve ljude.
Konkretno ljudi koji su u njegovom kabinetu i koji su imenovani na čelo kurikularne reforme. Nije ih imenovao direktno ministar. Oni su imenovani u njegovom mandatu. Jeste li zadovoljni njihovim radom?
Važno je da svaki ministar koji dođe želi staviti naglasak na projekte koji su njemu važni. U tom smislu je važno da se ekipiramo. Da svaki ministar ima priliku postaviti i državne tajnike i pomoćnike i savjetnike.
Hoćete li Vi možda vratiti zaključivanje ocjena na polugodištu? Vaš prethodnik je to najavio.
Mogu reći da je izuzetno važno da i učenici i njihovi roditelji dobiju povratnu informaciju o tome koja su postignuća učenika, i u tom smislu nadam se da ćemo omogućiti i roditeljima i učenicima tu povratnu informaciju. Hoće li ona biti kvalitativna ili kvantitativna, o tome ćemo još odlučivati. U svakom slučaju, mislim da većina i roditelja i učenika očekuju kvantitativno, znači ocjenu.
Vi ste nestranačka ministrica, ali iz kvote ste HNS-a. Kako surađujete s ostalim ministrima?
To sigurno nije jednostavno, to je za mene jedna potpuno drugačija uloga od one koju sam do sada imala. Nakon mjesec i pol moram reći da sam se priviknula i da je suradnja s ostalim ministrima stvarno u redu.
A s premijerom? Imate li odriješene ruke u donošenju odluka?
Svaki je ministar član Vlade. Postoji nacionalni plan reformi kojeg je Vlada donijela i koji stavlja naglaske na određene reforme i svi se ministri toga trebaju držati. Pokazala sam da sam kod formiranja tima stavila naglaske na projekte koji su bili posebno naglašavani i kod stvaranja ove koalicije, a u svojim aktivnostima već sada vjerujem da djelujem u tom smjeru.
Rekli ste da želite ujednačiti uvjete u školama. To je teško. Imate situaciju da nam je informatika još uvijek izborni predmet, da je svi učenici još uvijek nemaju, nemaju ni informatičke učinioce. Vukovarska škola Nikole Andrića – dva Vaša prethodnika su rekla da je to simbol neusklađenosti sustava obrazovanja. Potpuno je u rasulu. Nitko ne može odgovarati da su učenici u njoj sigurni. Hoćete li obnoviti tu školu. Ima li novca za nju?
Mi osiguravamo i okvir koji će omogućiti da se obnovi ne samo vukovarska škola nego i sve druge koje nisu sigurne za učenike.
Ali kada, jer to je teško čekati?
Pa naravno da je teško čekati. Za sada su osigurana sredstva za ovu godinu. Vjerujem da će biti dostatna na način da se barem neuralgične točke u Hrvatskoj riješe.
Od jeseni?
Hoće li biti dovoljne? Osnivači škola su jedinice lokalne samouprave i s njima moramo surađivati u rješavanju tog problema. To je dio decentraliziranih funkcija.
I svi zajedno se pobrinuti za bolje obrazovanje učenika?
Tako je. Slažem se.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr