Njegova poduzetnička priča započinje kupovinom stare šivaće mašine na šarmantnom zagrebačkom sajmu rabljene robe – Hreliću. Nakon ideje Mario Veneti uložio je 40 kuna u svoj najosnovniji alat, a šest godina kasnije njegov proizvod kupuju zaljubljenici u planine diljem Hrvatske.


Mario Veneti voli stvarati svojim rukama, tako opisuje svoje profesionalno opredjeljenje. Do ideje za proizvodnju visećih ležaljki, odnosno hammocka došao je iz vlastite potrebe. Od rane je mladosti 27-godišnji Mario planinar, pa je svaka udobnost na vrhovima planina viših od 1500 metara za njega nužnost. S 20 godina osmislio je hammock na svoj način, viseću ležaljku s kojom može biti siguran da će ju jednostavno podesiti, da mu u ležaj neće ulaziti razne životinje i, najvažnije, da će mu biti udobno.

Kako je Mario naučio šivati?

Vezani članci Slika nije dostupna Mama mu je i dalje u čudu: Kako 17-godišnji Marko svoj hobi pretvara u uspješan posao

Ne nalazimo svaki dan mladiće koji znaju šivati. Mariov profesionalni izbor postao je još zanimljiviji kad nam je objasnio kako na umijeće šivanje gleda isto kao i na spravljanje obroka. Kaže, bez hrane ne možemo, a u današnjem svijetu niti bez odjeće. "Ja sam odabrao dizajniranje i šivanje visećih ležaljki, ali mislim da svaki čovjek treba znati šivati, to je osnovno", objašnjava Mario.

Prvu šivaću mašinu Mario je kupio na Hreliću za 40 kuna. Tada nije znao ništa o šivanju, ali želja za izradom komada planinarske opreme pobijedila je neznanje s kojim se u početku svog poslovnog puta susreo. Kako funkcionira šivaća mašina, saznao je nakon što ju je rastavio na dijelove, sve detaljno proučio i tako povezao cijelu priču o mehanizmu. S tim je znanjem došao u Udrugu Kamensko, poznatu po nesalomljivu duhu krojačica koje se nakon svih nedaća i dalje sastaju u svojim prostorijama udruge i podučavaju sve one koji žele naučiti više o poslu koji one obavljaju najbolje. Uz njihovu potporu ozbiljnije je krenuo u izradu.

Nabava materijala, proizvodnja, ručno šivanje, komunikacija s kupcem i dostava – sve to Mario odrađuje sam. "Izravno komuniciram sa svakim kupcem pa svaki hammock može biti personaliziran. Najizazovniji je dio njegova posla prije početka planinarske sezone. U tom razdoblju iz ruku ne ispušta iglu, konac i materijal, ali ni svoj mobitel pomoću kojeg neprestano komunicira sa svojim klijentima. Ne smije zaboraviti ni na marketing pa tako, osim usmenom predajom, promociju odrađuje i na stranicama na Facebooku i Instagramu, na koje postavlja fotografije koje također stvara sam Huaweijem P10 na kojem uz Leica kameru nastaju oštrije, čišće fotografije življih boja.

Kako nastaje Hemmens – hammock by Vens?

Posebnost je ovog hammocka u tome što je izrađen od izrazito laganog materijala, teži oko pola kilograma, a ima i posebnu kopču koju je Mario također sam dizajnirao kako bi podjednostavio način vezanja za stabla. "U početku sam koristio najobičniji čvor, ali reakcije ljudi nisu bile jako pozitivne i nakon brojnih pokušaja riješio sam najveći problem hammocka – vezanje. Kopča je od aluminija, teška samo 19 grama, izrađuje se u Hrvatskoj i jednostavno se koristi", kaže Mario.

Kako je mladom poduzetniku na hrvatskom tržištu?

Iako izrazito ponosan na postignuto, Mario kaže kako je u Hrvatskoj jako teško te smatra da bi na globalnom tržištu njegov posao puno brže mogao postati unosan biznis. Smatra i kako mladim poduzetnicima u Hrvatskoj nedostaje pomoći – i financijske i savjetodavne.

"Najteži je dio u ovom poslu to što sam sam. I kad dođem tu šivati, ponekad i deset sati na dan, i dalje sam sam. Osjećam se kao 'stare švelje' koje sjednu za šivaću mašinu i cijeli dan 'udaraju', ali opet na kraju dana tu je nešto moje što sam sam postigao i napravio, i to mi daje poticaj da idem dalje“, zaključuje Mario.

Sadržaj je napravljen u produkciji "NOVA TV Content Teama" u suradnji s "Huawei Hrvatska".
 

 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju