Tučnjave, prijetnje, izrugivanje - dio su svakodnevice svakog četvrtog hrvatskog školarca. Otac djeteta koje su vršnjaci gušili i tukli drugim roditeljima savjetuje sljedeće. 'Roditelj je taj koji bi morao i trebao stajati iza svog djeteta. Da mu daje savjete, da ga štiti i da u takvim situacijama bude ispred djeteta kao nekakav štit', kaže ovaj tata.
Pročitajte i ovo
Već 27 godina pomažu djeci
Hrabri telefon dobio svoj centar: Moći će odgovoriti na još više poziva
Savjet za roditelje i društvo
Psihologinja nakon tragedije ukazala na jednu važnu stvar i poručila: "Mi smo davno prije ovog događaja ušli u crveno"
Prema podacima Hrabrog telefona oko osam posto učenika su nasilnici, jednako je toliko onih koji su i nasilnici i žrtve, 19 posto samo trpi zlostavljanje, a 65 posto učenika ne sudjeluje u nasilju. Kako bi nasilja bilo manje, sve uključene strane moraju raditi svoj posao.
>> Navala na liniju za roditelje Hrabrog telefona
Žrtve su najčešće djeca koja su po nečemu različita - npr. nose naočale ili se razlikuju po visini, druge su nacionalnosti ili iz obitelji slabijih primanja. Djeca mogu od roditelja ili na radionicama naučiti kako se obraniti od nasilnika.
'Takvu je djecu jako važno educirati kako da se oni obrane, kako da zadrže neki svoj stav, raditi na njihovom samopouzdanju. To se uči, to su vještine kao i svake druge koje se daju naučiti', kaže Hana iz Hrabrog telefona.
Radionice na kojima se uči o nenasilnom rješavanju problema dokazano pomažu. Broj nasilnika i žrtava u takvim školama mnogo je manji.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook