Dvadeset i pet kontrolora leta zagrebačke zračne luke tužit će poslodavca zbog pretrpljenog straha. Traže naknadu štete, smatraju da se incident od 30. svibnja prošle godine, kad su zbog nestanka struje izgubili nadzor nad hrvatskim nebom - mogao spriječiti.


Snimka i fotografije kao dokazni materijal na sudu - Voda je tog 30. srpnja prošle godine prodrijela u kontrolu zračnog prometa, dovela do nestanka struje, a time i do gubitka nadzora nad 49 aviona koji su u tom trenutku prelijetali Hrvatsku. 'Kad sam ušla u dvoranu i vidjela te svoje kolege to je za mene na razini nekog horor filma, ja sam baš doživjela jednu strahotu', prepričava Nataša Sumirat Adikusumah iz Hrvatskog strukovnog sindikata kontrolora letenja.

Vezani članci Slika nije dostupna Drama nad Europom - Zrakoplovi nestali s radara! Slika nije dostupna AUDIO Obavljena snimka razgovora posade nestalog MH370 i kontrole leta

Bila je to prevelika doza stresa koja se mogla spriječiti. Smatra to 25 kontrolora leta koji sad tuže poslodavca, traže naknadu štete, svaki od njih 18-ero u iznosu od 40 tisuća kuna.'Pretrpljeni strah nastao je usljed okolnosti na koje je poslodavac mogao utjecati i spriječiti ih, a nakon svega nije im organizirana odgovarajuća psihološka pomoć', kaže Jelena Batarelo, odvjetnica kontrolora leta.

JEDAN OD NAJSTRESNIJIH POSLOVA Može se raditi samo 90 minuta u komadu

Prije tužbe 30-ero ih je tražilo od poslodavca naknadu štete od po 30 tisuća kuna, no, odbijeni su. 'S obzirom da su kontrolori selektirani na način imaju izrazito dobre i kvalitetne psihofizičke sposobnosti uključujući i visoku toleranciju na stres', kaže Dragan Bilać, direktor Hrvatske kontrole zračne plovidbe.

Kontrola zračne plovidbe zapošljava 260 kontrolora leta.

'Oni su tu jako bitni, ne razmišljam sigurno o tome, ali mislim da je posao jako odgovoran i jako stresan', kaže Žanet Bradarić iz Splita. 'Mislim da je to prestresno i osobno bih rađe neke druge stvari radio', kaže Nikola Sunjka iz Šibenika.

Kriterije za taj posao rijetki mogu zadovoljiti. Početkom godine tražili su od 12 do 24 kontrolora leta, od 1.000 prijavljenih primljeno ih je samo devetero. Sad spremaju novi natječaj.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook